تلگراف: رئیس کمیسیون اروپا احتمالا ماه آینده کناره گیری می کند

روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت: «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا احتمالا اوایل ماه آینده از ریاست این کمیسیون کناره گیری کند.

به گزارش ایسکانیوز این روزنامه در شماره امروز دوشنبه خود با استناد به برخی گزارش ها، از احتمال کناره گیری یونکر از ریاست کمیسیون اروپا در ماه مارس (فروردین) خبر داد.
نخست وزیر سابق لوگزامبورگ پیشتر گفته بود که قصد ندارد با پایان دوره پنج ساله ریاستش بر کمیسیون اروپا در سال 2019 برای دومین دوره نامزد این پست شود.
با این حال برخی منابع اروپایی به روزنامه ایتالیایی «ریپابلیک» گفته اند که یونکر در چند هفته آینده درباره ماندن در بورکسل یا استعفا تصمیم گیری خواهد کرد.
یکی از معاونان یونکر، «جرکی کیتنن/ Jyrki Katainen » فنلاندی یا «فنس تیمرمانس/ Frans Timmermans» هلندی احتمالا جانشین وی خواهند بود.
یونکر تایید کرد که نگران آن است انگلیس با دادن وعده های مختلف به کشورها در طول مذاکرات برگزیت، باعث جدایی اتحادیه 27 عضوی اروپا شود.
مذاکرات رسمی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ماه آینده آغاز می شود که آزمونی مهم برای اتحادیه اروپا محسوب می شود که با چالش های دیگری از جمله حفظ یونان در منطقه یوور و بحران پناهجویان دست و پنجه نرم می کند.
امسال کشورهای هلند، فرانسه و آلمان نیز امسال انتخابات سراسری در پیش دارند و انتظار می رود احزاب پوپولیست ضد اتحادیه اروپا با قوت در آن ها حضور یابند.
یونکر تاکنون هشدار داده که معتقد است ترتیبات مربوط به خروج انگلیس ممکن است به بیش از دو سال زمان نیاز داشته باشد.
وی گفت: بعید می دانم که مذاکرات برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در دوره دو ساله درنظر گرفته شده پس از آغاز اجرای بند 50، تکمیل شود.
به گزارش ایرنا، اظهارات یونکر درباره مذاکرات برگزیت در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ مطرح شد و وی گفت: تصور نمی کنم که بتوانیم ترتیبات برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و برقراری روابط کامل میان انگلیس و قاره اروپا را ظرف 24 ماه حل و فصل کنیم.
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس گفته است بند 50 پیمان لیسبون را برای آغاز مذاکرات خروج در ماه مارس اجرایی خواهد کرد که ممکن است تا دو سال طول بکشد.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 734811

وب گردی

وب گردی