افتتاح 6 مدرسه خیرساز در مناطق محروم خراسان جنوبی

موسسه خیریه جامعه یاوری فرهنگی 6 مدرسه خیّری را در خراسان جنوبی افتتاح می‌کند، همچنین این موسسه یک خوابگاه دانش‌آموزی را در منطقه محروم سرایان کلنگ‌زنی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، رضا درمان، مدیرعامل این موسسه خیریه با اشاره به سابقه 33 ساله این موسسه در مدرسه‌سازی در مناطق محروم گفت: جامعه یاوری فرهنگی تاکنون 853 پروژه مدرسه‌سازی را در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و... اجرا کرده و دارای جایگاه مشورتی در وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان این که پیش از این، حدود 400 مدرسه در مناطق محروم خراسان جنوبی توسط خیرین جامعه یاوری ساخته شده است، گفت: فضاهای آموزشی جدید در سرایان، خضری (از توابع قائنات)، قائن، روستای منبع آب (از توابع بیرجند) و روستای نوفرست (از توابع سربیشه) خواهند بود.

درمان گفت: برای ساخت این مدرسه اعتباری در حدود 500 میلیون تومان از جانب بانیان هزینه شده و بخش دیگری از هزینه‌ها با مشارکت سازمان نوسازی مدارس استان خراسان جنوبی تامین شده است.

به گفته مدیرعامل جامعه یاوری، فضاهای آموزشی تازه ساخته شده در استان خراسان جنوبی شامل یک دبیرستان، یک هنرستان 6 کلاسه، دو سالن کارگاهی، دو سالن چند منظوره خواهد بود.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/منتشر کننده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 734834

وب گردی

وب گردی