گروه‌های مرتبط با داعش در جنوب غربی سوریه با مخالفان مسلح درگیر شدند

سرهنگ اسماعیل ایوب از مخالفان جدا شده از ارتش سوریه گفت داعش به مناطق تحت کنترل گروههای وابسته به ارتش آزاد حمله کرد. این حمله ای غافلگیر کننده بود و هیچ کس پیش بینی انجام آن را به این سرعت نمی کرد.   

به گزارش ایسکانیوز، خبرگزاری رویترز در گزارشی از امان به قلم سلیمان الخالدی نوشت :

افراد مسلح و شاهدان خبر دادند گروههای سوری تندرو مرتبط با (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش حمله ای غیرمنتظره را به افراد مسلح گروههای مخالف (به اصطلاح) میانه رو در جنوب غربی سوریه نزدیک بلندیهای جولان در نقطه مرزی اردن با فلسطین اشغالی انجام دادند و چند روستا و شهرک بزرگ را به تصرف خود درآوردند.

افراد مسلح گفتند تندروها دوشنبه توانستند مناطق تحت سیطره خود را در منطقه ای که مانعی طبیعی بین سوریه و فلسطین اشغالی به شمار می آید و رود یرموک در آن جریان دارد گسترش دهند و مناطق تسیل ، سحم الجولان ، عدوان و تل الجموع را تصرف کنند.

سرهنگ اسماعیل ایوب از مخالفان جدا شده از ارتش سوریه گفت داعش به مناطق تحت کنترل گروههای وابسته به ارتش آزاد حمله کرد. این حمله ای غافلگیر کننده بود و هیچ کس پیش بینی انجام آن را به این سرعت نمی کرد.

دو منبع از مخالفان گفتند تندروها حمله ای گسترده را بامداد به منطقه ای که گروههای مسلح در آن حضور داشتند در مناطق جمله ، عین ذکر ، نافعه و الشجره انجام دادند و دهها خودرو زرهی و چند تانک را مستقر کردند تا از آن برای یورش به مناطق نزدیک با کمک هسته های خاموش ساکنان استفاده کنند.

ابویحیی از مسئولان مخالفان مسلح در «جبهه ثوار سوریه» گفت گروههای جبهه جنوب که ائتلافی شامل گروههای وابسته به ارتش آزاد است و عملیات خود را با مرکز فرماندهی مشترک در اردن هماهنگ می کند در یک ضد حمله به تندروها توانستند دست کم آنها را از دو روستای جلین و الهیت بیرون برانند.

این افراد مسلح سنی تندرو ، اعضای «جیش خالد بن ولید» هستند که سال گذشته پس از ادغام دو گروه تکفیری اصلی که گمان می رود با داعش بیعت کرده است تشکیل شد. این دو گروه درحال حاضر بخشی از مناطق جنوب شرقی بلندیهای جولان را در کنترل خود دارند.

یک منبع امنیتی اردنی گفت نیروهای ارتش اردن مستقر در مرز با سوریه در حالت آماده باش قرار دارند و ساکنان منطقه نیز گفتند صدای اصابت چند خمپاره را شنیده اند.

یک مسئول در گروههای مسلح به رویترز گفت پیش بینی می شود چند گروه ارتش آزاد برای تقویت دفاع خود در مقابله با تندروهای سنی ، تسلیحات جدیدی را در هفته های آینده از اردن دریافت کنند.

نیروی هوایی اردن این ماه اعلام کرد حملاتی هوایی را بر ضد این تندروها در منطقه انجام داده و انبار مهمات و کارگاه بمب گذاری خودروها و چند پادگان آنها را هدف قرار داده است.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/تایید کننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 734928

وب گردی

وب گردی