سرمایه گذاران در پرورش ماهیان زینتی مورد حمایت قرار می گیرند

معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران گفت: سرمایه گذاران شهرک های پرورش ماهیان زینتی در کشور مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حسین عبدالحی روز سه شنبه در حاشیه دومین روز از اولین گردهمایی تخصصی پرورش دهندگان ماهیان خاویاری کشور گفت: سال گذشته 200 میلیون قطعه ماهیان زینتی در کشور تولید شده و یک میلیون دلار نیز صادرات ماهیان زینتی داشتیم.
وی با اشاره به اینکه ماهیان زینتی در مقایسه با سایر حیواناتی که از نظر اسلام خیلی در نگهداری آن موافقت نمی شود، بسیار خوب است و برای تفریح جوانان و بچه ها مناسب می باشد؛ گفت: سالانه حداقل 10 الی 15 درصد به تولید ماهیان زینتی اعم از آکواریومی، قرمز و غیر آن در کشور افزوده می شود.
وی ضمن بیان این مطلب که 200 گونه ماهیان زینتی در کشور وجود دارد؛ اظهارداشت: در باره شهرک های ماهیان زینتی تاکنون مطالعاتی داشته ایم ولی در کشور اجرایی نشده به علت مشکل با سازمان دامپزشکی است که باید حل شود تا بتوان تولید خانگی این محصول را از سوی زنان که خیلی علاقمند به تولید آن می باشند را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ماهیان زینتی آب زیادی نمی خواهد و در آکواریوم نگهداری می شوند و برخی از آنها نیز بسیار گران می باشد؛ افزود: این محصول بازار صادراتی خوبی را در پی دارد چرا که عمده ماهیان زینتی در آسیای جنوبی شرقی تولید می شود و در ایران به وزن می رساندند و از ایران به کشورهای صادر دیگر می شود لذا بعداز رفع مشکلات داخلی و برداشت تحریم این محصول می تواند در بازار اروپا بسیار سود آوری داشته باشد.
وی افزود: بدنبال آن هستیم برای راه اندازی شهرک ماهیان زینتی در مازندران موافقت بگیریم که تحقق این امر برای فارغ التحصیلان اشغال خوبی ایجاد خواهد کرد.
گردهمایی تخصصی پرورش دهندگان ماهیان خاویاری با هدف تشکیل اتحادیه پروش دهندگان ماهیان خاویاری و همچنین رفع موانع و مشکلات بر سر راه پرورش دهندگان ماهیان خاویاری و چگونگی ارائه تسهیلات و بازپرداخت آن تشکیل شده است.
این گردهمایی تخصصی روز گذشته در متل بانک ملی بابلسر آغاز شد و تا عصر امروز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

دریافت کننده و منتشر کننده: شاهین زینعلی

800/800

کد خبر: 734987

وب گردی

وب گردی