ایران از تجربه های کره جنوبی برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان استفاده می کند

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به آغاز همکاری با موسسه فناوری ساختمان و مهندسی عمران کره جنوبی(KICT) اشاره کرد و گفت: ایران از تجربه های کره جنوبی برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان استفاده می کند.

به گزارش ایسکانیوز، اوایل بهمن ماه امسال، تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی ایران و موسسه فناوری ساختمان و مهندسی عمران کره جنوبی‌ در سئول به امضا رسید.
در این تفاهم نامه توافق شد برای تبادل دانش، تحقیقات و تخصص در زمینه‌های زیرساخت، کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها، فناوری ساخت‌ و ‌ساز ساختمان، راه، حمل ‌و ‌نقل، آموزش و بخش‌های مربوطه با یکدیگر همکاری و از ظرفیت های موجود استفاده کنند.
براساس اعلام روز سه شنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی زاده در این رابطه افزود: استفاده از تجربه های کره جنوبی برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان، انجام مدیریت روسازی راه‌ها و صنعتی سازی ساختمانی و راه و حمل ‌و نقل بسیار مفید خواهد بود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهارداشت: موسسه فناوری ساختمان و مهندسی عمران کره‌ جنوبی با سیاست‌گذاری کنونی وزارت راه و شهرسازی ایران می تواند در توسعه همکاری های دو کشور نقش مهمی را ایفا کند.
وی اضافه کرد: موسسه فناوری ساختمان و عمران کره جنوبی برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی درسال 2016، علاوه بر ارائه خدمات به بخش خصوصی، بودجه‌ای معادل 137 میلیون دلار از دولت خود دریافت کرده است.
وی، تمرکز بر سیستم‌های ایمنی جاده ای را یکی از مهمترین فعالیت‌های این مجموعه برشمرد و گفت: علاوه بر بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای، فعالیت های گسترده ای در حمل ‌و نقل دریایی انجام می دهند که شباهت زیادی به فعالیت‌های مرکز تحقیقات در وزارت راه و شهرسازی دارد.
شکرچی زاده به فعالیت های این موسسه در بخش شهرسازی نیز اشاره کرد و افزود: توجه به مساله کیفیت زندگی در شهرها از سوی این موسسه نیز با فعالیت های معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی تشابه زیادی دارد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: با امضای این تفاهم نامه بین 2 موسسه، مقرر شده است با تعریف پروژه ها و سیسمنارهای مشترک، کنفرانس قیر و آسفالت سال آینده با همکاری کارشناسان این موسسه کره‌ای برگزار شود؛ اکنون مقدمات کار در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان ساخت: به نظر می‌رسد کره جنوبی برای گسترش روابط اقتصادی با ایران در آینده، خطوطی ترسیم کرده است؛ ما برای همکاری در بخش تحقیق و توسعه مرکز تحقیقات استقبال می کنیم، زیرا امکان فرستادن همکاران برای فعالیت‌های مشترک به کره جنوبی وجود دارد و متقابلا از آنها در برگزاری سمینارها و پروژه دعوت خواهد شد که طرف کره‌ای نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به یکی از بندهای تفاهم‌نامه مبنی بر صنعتی سازی بخش ساختمان، راه و حمل‌ و نقل گفت: این بند در قالب مبحث 11 مقررات ملی ساختمان قرار دارد که محور مهم آن «مُدولار سازی» است و موجب بهره‌وری و استفاده حداکثری از نیروی انسانی، اقتصادی کردن و افزایش عمر مفید پروژه‌ها می‌شود.
شکرچی زاده گفت: استفاده از تجربه های کره جنوبی برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان، در مبحث 19 مقررات ملی ساختمان کاربردهای زیادی خواهد داشت؛ ضمن اینکه موضوع ایمنی راه‌ها نیز در دستور کار همکاری مشترک ما قرار گرفته است.
مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، به عنوان تنها سازمان رسمی و مسئول، وظیفه تحقیق و بررسی مسائل مربوط به حوزه ساخت و ساز را در کشور برعهده داشته و اهداف و وظایفی را مطابق با اساسنامه سازمانی خود در دستور کار دارد، اما پس از ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن شهرسازی به وزارت راه و شهرسازی، این مرکز نیز با پژوهشکده حمل و نقل ادغام شد و اکنون با نام مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حوزه های ساختمان و ابینه، معماری و شهرسازی، حمل ونقل و اقتصاد مالی کشور، پروژه های پژوهشی را برعهده دارد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده: پورعرب

401/601

کد خبر: 735072

وب گردی

وب گردی