وزیر اطلاعات: نمی توانیم به سلیقه خود عده ای را کافر بدانیم

وزیر اطلاعات با اشاره به فعالیت گروه های تکفیری عنوان کرد: نمی توانیم به سلیقه خود عده ای را کافر بدانیم و جان او را بگیریم کشتن یک مسلمان مانند کشتن همه انسان ها است.

به گزارش ایسکانیوز،حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی روز سه شنبه در همایش نقش وحدت اسلامی در امنیت پایدار منطقه ای که با حضور علما و روحانیون شیعه و سنی سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در سنندج برگزار شد افزود: اگر بخواهیم منطقه ای عاری از خشونت داشته باشیم باید دست در دست یکدیگر داشته باشیم.


وی با بیان اینکه رابطه میان اهل ایمان رابطه ای محبت آمیز است، گفت: دین نیامده است که میان مردم کینه و اختلاف ایجاد کند، دین برای وحدت و همدلی آمده است و این در آموزه های دینی مورد تاکید قرار گرفته است.
وزیر اطلاعات اظهار کرد: اسلام آمده است تا انسان ها باهم مهربان باشند با هم با اخلاق حسنه رفتار کنند، اسلام دین صلح و دوستی است و خداوند می خواهد بندگان باهم دوست باشند و این مهم در آموزه های دینی و قرآنی مورد تاکید قرار گرفته است.
وی ادامه داد: مسلمان باید با عمل خود برای مسلمان دیگر آرامش و امنیت بیاورد و اسلام آمده این مهم را در جامعه نهادینه کند.
وی با بیان اینکه در دین اسلام هرگونه تعدی به دیگران رد و با آن مخالفت شده است، عنوان کرد: گرفتاری و دشمن برای مسلمانان در دنیا کم نیست بنابراین نیازی به دشمنی میان مسلمانان با یکدیگر وجود ندارد چراکه ما یک غده سرطانی به نام اسرائیل غاصب در منطقه داریم دیگر نیازی به دشمنی با خودمان نداریم.
حجت الاسلام علوی گفت: انقلاب اسلامی ایران و حرکت امام راحل باعث جلب توجه دوباره جهانیان به بحث فلسطین شد و آنها نیز مبارزه خود را دوباره آغاز کردند.
وی بیان کرد: دشمن می داند اگر مسلمانان با هم وحدت داشته باشند از پس آنها بر نمی آید و به همین دلیل می خواهد میان آنها تفرقه ایجاد کند.


علوی گفت: اسرائیل هر روز به سمت زوال و نابودی پیش می رود، مسلمانان وقتی که وحدت دارند اسرائیل احساس ترس و نابودی می کند ولی وقتی که تفرقه باشد آنها نیز قدرتمند می شوند و به همین دلیل لازم است که ما وحدت و همدلی داشته باشیم.
وزیر اطلاعات با اشاره به فعالیت گروه های تکفیری عنوان کرد: نمی توانیم به سلیقه خود عده ای را کافر بدانیم و جان او را بگیریم کشتن یک مسلمان مانند کشتن همه انسان ها است.
وی افزود: وقتی که امنیت باشد کارها پیشرفت می کند و کارها در بخش های مختلف پیش می رود ولی ناامنی ویرانی به دنبال دارد.
وی ادامه داد: وقتی که امنیت پایدار باشد همه کارها به جلو می رود، اصحاب فرهنگ و هنر با خیال راحت کار می کنند، اصحاب رسانه کار خود را می کنند و در نهایت جامعه توسعه می یابد.
دکتر علوی با بیان اینکه امنیت اقتصاد را راه می اندازد و راه افتادن اقتصاد موجب توسعه در بخش های مختلف می شود افزود: هرچه در جامعه آرامش بیشتر باشد رشد معنوی نیز افزایش می یابد.


وزیر اطلاعات با اشاره به دشمنی های صورت گرفته با علمای شیعه و سنی از سوی تکفیری در کشور عراق گفت: شمار علمای اهل سنتی که از سوی داعش در عراق به شهادت رسیده اند بسیار بیشتر از علمای شیعه است.
دکتر علوی ادامه داد: به برکت جمهوری اسلامی در ایران پیوند و الفت میان اهل سنت و اهل تشیع وجود دارد و نتیجه همدلی و برادری در کشور ما این است که ضریب و شاخص امنیت در کشور ما افزایش یافته است.
حجت الاسلام علوی گفت: امروز در دنیا امنیت کاهش پیدا کرده است، از کشورهای ترکیه، عراق و پاکستان صداهای انفجار هر روز به گوش می رسد و این ناامنی حتی به اروپا و آمریکا نیز کشیده شده است ولی به حول و قوه الهی امروز ایران اسلامی ضریب امنیت خیلی خوبی دارد.
وی افزود: دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد ناامنی در کشور به کار گرفته است اما موفق نشد.
حجت الاسلام علوی تصریح کرد: دشمن از هر حربه ای از جمله جلیقه انفجاری ساخت بمب و بمب گذاری خودرو استفاده کرد ولی همه اینها خنثی شد همه این اقدامات برای خنثی کردن توطئه های دشمنان نتیجه لطف خداوند است و ما همه وسیله هستیم.
وزیر اطلاعات گفت: رصد کردن اولویت کار اطلاعاتی است رصدی که هیچ تروریستی نمی تواند از آن عبور کند.
وی بیان کرد: همکاری میان دستگاه های مختلف از جمله نیروی انتظامی سپاه و حتی مسئولان سیاسی و علما و روحانیون برای ایجاد وجود دارد.
حجت الاسلام علوی در پایان گفت: اسلام می گوید هدایت افراد فریب خورده از برخورد با آنها اولویت دارد تاکنون افراد زیادی را شناسایی و در صحبت با آنها متوجه شدند راه اشتباهی را در پیش گرفته اند و اصلاح شدند.

تایید کننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 735086

وب گردی

وب گردی