توقف ساخت و ساز در باغ الهیه

شهردار منطقه یک تهران گفت: ساخت و ساز در باغ الهیه به وسعت 5 هزار و 400 متر با دستور قضایی متوقف شده است.

به گزارش ایسکانیوز، سلیمانی در سیصد و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش دبیر دبیران شورایاری منطقه یک گفت: طرح تفصیلی ارائه شده بخش عمده‌ای از مشکلات ما را در منطقه حل خواهد کرد.

وی با یبان اینکه بعضی از ساخت و سازهای بلند مرتبه 8 تا 10سال زمان آن طول می‌کشد افزود: باید در این مدت بررسی‌های لازم از جمله صدور پروانه و دیگر اقدامات آن بررسی شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه ما قانون را اجرا می‌کنیم، گفت: بنده با تراکم‌فروشی مخالف هستم ولی براساس مجوزها و قوانین و ضوابط لازم پروانه صادر می‌شود.

وی افزود: باغ‌های شخصی تابع قانون برج-باغ هستند و براساس آن اقدام می‌کنیم.

شهردار منطقه یک ادامه داد: هر زمان که مصوبه‌ دیگری درباره باغ‌ها داشته باشیم قطعاً براساس آن اقدام خواهیم کرد ولی در حال حاضر براساس مصوبه برج-باغ‌ها 30 درصد ساخت و ساز در باغات قانونی انجام می‌شود.

سلیمانی با اشاره به تملک باغات افزود: برای تملک 22 باغ، 2هزار میلیارد تومان نیاز است و باید هزینه‌های تملک آن تأمین شود و این در صورتی است که 900میلیارد تومان جمع اعتباراتی بوده که در منطقه یک شهر هزینه شده است.

وی درباره ساخت و ساز در باغ الهیه نیز افزود: زمینی به وسعت5 هزار و 400متر بر اساس مصوبه برج-باغ مورد ساخت و ساز قرار گرفته است که در تیر ماه امسال پروانه این زمین مجدداً تمدید می‌شود که مغایرتی نیز با ضوابط و قوانین نداشته است و سطح اشغالی که در این باغ لحاظ شده در جایی واقع شده که کمترین درخت را داشته است.

شهردار منطقه یک گفت: متأسفانه پیمانکار 6 درخت عرعر را تخریب می‌کند اما به هیچ وجه به درخت‌های اصلی که کدگذاری شده‌اند دست نخورده است.

وی افزود: در حال حاضر ساخت و ساز در باغ الهیه با دستور قضایی متوقف شده است و فقط به منظور حفظ ایمنی، دیوار این باغ در حال ساخت است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 735093

وب گردی

وب گردی