حجم بازار محصولات، تجهیزات و خدمات فناوری نانو از سال ۹۲ تا سال ۹۴ رشد صددرصدی داشته است

مجله Journal of Nanoanalysis واحد علوم دارویی مجله برتر یازدهمین جشنواره برترین های فناوری نانو شد.

به گزارش ایسکانیوز، بعد از ظهر روز دوشنبه، 2 اسفند ماه مراسم معرفی برگزیدگان یازدهمین جشنواره برترین‌های فناوری نانو، با حضور دکتر اکرمی‌فرد، رییس مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست‌جمهوری؛ دکتر سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو؛ دکتر رضایت، مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد نانو و جمعی از اساتید و پژوهشگران فعال در حوزه فناوری نانو در محل سالن همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی ایران برگزار شد.

دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در این مراسم با اشاره به پشت سرگذاشتن برنامه ده ساله اول فناوری نانو و شروع برنامه دوم اضافه کرد:‌ «در آغاز کار فناوری نانو در کشور و در سال ۲۰۰۱ تعداد مقالات نانویی ایران ده مقاله و رتبه جهانی نیز ۵۷ بود. اما در پایان سال ۲۰۱۶ تعداد مقالات به حدود ۸۰۰۰ مقاله در این سال رسید، یعنی در حدود روزانه ۲۳ مقاله و این یک انفجار علمی است
دکتر سید مهدی رضایت، مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد نانو و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی نیز در ادامه این مراسم گفت: «در حال حاضر حدود ۸۰۰۰ مقاله ISI ثبت شده در حوزه فناوری نانو داریم و نزدیک به ۵.۵ درصد تولید علم دنیا متعلق به جمهوری اسلامی ایران است که نکته قابل توجه در این خصوص، ارتقا کیفیت مقالات همزمان با افزایش کمی مقالات است، همچنین ۵۰ درصد تولید علم کشورهای اسلامی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است

دکتر رضایت نیز تاکید برنامه ده ساله دوم را بر تولید محصول، تجاری‌سازی، تولید ثروت و حضور در بازارهای جهانی دانست. همچنین طبق آمار ارائه شده از سوی وی حجم بازار محصولات، تجهیزات و خدمات فناوری نانو از سال ۹۲ تا سال ۹۴ رشد صددرصدی داشته است. فروش این محصولات نیز در سال ۹۴، ۳۱۰۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۹۳، دوبرابر شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این آمار رشد بسیار چشمگیرتری داشته باشد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره برترین های فناوری نانو در حوزه های محققان، موسسات پژوهشی، مجلات ISI و طرح های نوآورانه تقدیر شد که مجله Journal of Nanoanalysis واحد علوم دارویی نیز به عنوان یکی از 3 مجله برتر یازدهمین جشنواره برترین های فناوری نانو برگزیده شد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 735110

وب گردی

وب گردی