تالیف وانتشار مجموعه 7 جلدی کتاب «راهنمای جامع بهره برداری آب و فاضلاب » توسط عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

دکتر محمدرضا خانی رئیس مرکز تحقیقات پالایش آب دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران ، طی گزارشی از تالیف وانتشار مجموعه ای 7 جلدی کتاب «راهنمای جامع بهره برداری آب و فاضلاب » توسط دکتر حمیدرضا تشیعی عضو هیات موسس و معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پالایش آب خبر داد

به گزارش ایسکانیوز، رئیس مرکز تحقیقات پالایش آب در باره اهمیت انتشار این کتاب گفت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین نیازهای کشور در امر آب و فاضلاب مبحث مربوط به بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب است ،تالیف این کتاب که با همکاری علمی وبابهره گیری از دانش تخصصی جمعی از متخصصین خبره و پس از سالها پژوهش صورت گرفته است،می تواندبه عنوان یک مرجع معتبر و همچون کلید و راهگشای مفید و موثری در اختیار متخصصین؛ کارکنان و دانشجویان مرتبط با این حوزه قرار گیرد.
دکتر حمیدرضا تشیعی عضو هیات علمی گروه مهندسی بهداشت محیط واحد علوم پزشکی تهران دارای دکتری تخصصی مهندسی بهداشت محیط از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است . از ایشان که در تمام طول دوره تحصیلی ودر مقاطع مختلف جزء فارغ التحصیلان ممتاز بوده است تا کنون 27 مقاله در مجلات علمی با درجه ISI و علمی پژوهشی به چاپ رسیده است . وی بیش از 82 مقاله در همایش های معتبرداخلی وبین المللی ارائه کردهده است .
دکتر تشیعی در رابطه با اهمیت و چرایی تالیف این مجموعه جامع می گوید: یکی از موضوع‌هایی که در طی دوسال اخیر مورد توجه ویژه محافل علمی قرار گرفته است موضوع competency یا شایستگی‌های فردی است و بر این اساس، مفهوم استفاده از دانش، مهارت‌ها و خصیصه‌های فردی برای دستیابی به نتایج مورد نظرو تحت عنوان «ظرفیت حل مسئله »در نظر گرفته می‌شود که به عنوان یک اصل نه فقط در صنعت آب و فاضلاب، بلکه امروزه در تمامی صنایع در جهان مطرح است .
وی افزود : این مفهوم که تلفیقی است از بحث‌های دانشی، مهارت و نقش اجتماعی افراد در نهایت به عملکرد بهتر کارشناسان سازمان می‌انجامد که تدوین و استفاده از این مجموعه نیز در این راستا و با تلفیق مباحث علمی و تجربی و با هدف تقویت سطح دانشی و مهارتی بهره گیرندگان از این مجموعه صورت گرفته است.
گفتنی است : عضو موسس، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پالایش آب دانشگاه آزاد اسلامی، از سال 2009 عضو شورای استراتژیک انجمن بین المللی آب (IWA) و نماینده کشورهای در حال توسعه در این انجمن و همچنین از سال 1384 عضو کمیته انسان و کره مسکون (MAB) کمیسیون ملی یونسکو در ایران و همچنین از سال 1389 عضو حقیقی کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی شورای عالی تحقیقات و فنآوری کشور ( عتف) است
دکتر تشیعی در کارنامه کاری خود علاوه برسوابق مدیریتی و اجرایی، در سال 1389 بعنوان مدیر پژوهشی برتر در یازدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر کشور توسط وزیر علوم تحقیقات و فن آوری مورد تقدیر قرار گرفته است .
وی همچنین در سال 1389 در مراسم سالانه روز ملی مهندسی بعنوان مهندس نمونه ملی مورد تکریم و تجلیل قرار گرفته است .
مرکز تحقیقات پالایش آب دانشگاه علوم پزشکی تهران در آستانه فرا رسیدن هفته مهندس با تقدیراز اهداء دوسری کامل این مجموعه کتاب 7 جلدی مطالعه آن را به عموم اساتید و دانشجویان علاقمند توصیه می کند .

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 735121

وب گردی

وب گردی