دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در سیستم های مهندسی انرژی، آب و محیط زیست افتتاح شد

آیین گشایش دومین کنفرانس ملی «توسعه پایدار در سیستمهای مهندسی انرژی، آب و محیط زیست»، با حضور رییس دانشگاه، اساتید و دانشجویان، پژوهشگران، مدیران و صاحبان صنایع، صبح روز سه شنبه سوم اسفندماه 1395 در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در مراسم افتتاحیه ابتدا دکتر برخورداری (رییس دانشگاه) به مهمانان و مدعوین خیر مقدم گفت. وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان همایش و با اشاره به دستکاری و ایجاد اختلال توسط انسان در طبیعت، ابراز امیدواری کرد این کنفرانس به دستاوردهای مهمی نایل گردد و برای پیشگیری از آسیب های آتی زیست محیطی، چاره جویی شود.
سپس دکتر حسینعلی پور (مدیر دفتر توسعه پایدار دانشگاه و دبیر کنفرانس) گزارشی از روند برگزاری این کنفرانس ارایه کرد. وی توضیح داد: روز روز اول همایش، برگزاری سه پنل با موضوعات صنعت، محیط زیست و آب و در روز دوم، چهار پنل با موضوعات توسعه پایدار شهری و روستایی، نیرو، مهندسی توانمندساز و نفت برنامه ریزی شده است. دبیر کنفرانس گفت: بیش از 100 مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسید و طی دو روز برگزاری همایش، 55 مقاله به صورت پوستر، 31 مقاله شفاهی و 10 مقاله در پنل ها ارایه می شود. همچنین در مسابقه طراحی بیلبورد،20 طرح؛ در مسابقه عکاسی با موضوع توسعه پایدار، 103 فیلم و عکس و در طراحی ساختمان صفر انرژی، 12 طرح دریافت شده که بیشترین آن از دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران بوده است. وی از طراحی اولین استارت آپ مهندسی توانمندساز با همکاری سازمان بهزیستی و طراحی جشنواره ملی نوآوری، برگزاری نشستهای تخصصی و کارگاههای آموزشی به عنوان نمونه کارهای انجام شده نام برد.
دکتر طاهری (مشاور وزیر نیرو در امور محیط زیست، بهداشت و ایمنی)؛ مهندس سلیمانی (مدیرعامل شرکت نیک کالا)؛ دکتر احمدی (مدیر طرح جامع توسعه پایدار پارس جنوبی) و دکتر فرید(معاون سازمان بهزیستی)، سخنرانان بعدی مراسم افتتاحیه بودند.
در افتتاحیه دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در سیستمهای مهندسی انرژی، آب و محیط زیست همچنین با اهدای «نشان توسعه پایدار»، لوح و هدایا از 10 برگزیده فعال در عرصه توسعه پایدار کشور به سبب عمری تلاش در این حوزه، تجلیل به عمل آمد.
لازم به ذکر است دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در سیستمهای مهندسی انرژی، آب و محیط زیست، توسط دفتر توسعه پایدار و فناوری های پاک دانشگاه علم و صنعت ایران طی روزهای 3 و 4 اسفندماه جاری و در محورهای: صنعت و توسعه پایدار؛ توسعه پایدار شهری و روستایی؛ انرژی و آلودگی محیط زیست؛ آب، محیط زیست و توسعه پایدار؛ مدیریت اقتصاد سبز و توسعه پایدار؛ فضا و توسعه پایدار برگزار می شود.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 735131

وب گردی

وب گردی