اوکراین شورشیان جدایی‌طلب را به نقض آتش‌بس جدید متهم کرد

ارتش اوکراین یک روز پس از آغاز آتش‌بس در این کشور، بار دیگر شورشیان جدایی طلب را به نقض آتش‌بس و کشتن دست کم یک سرباز، متهم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ورلد بولتن، ارتش اوکراین اعلام کرد: شورشیان مورد حمایت روسیه در شرق اوکراین توافق آتش‌بس جدید را که روز دوشنبه برای اوکراین اعلام شد ساعاتی بعد از اجرایی شدنش نقض کردند.

طبق اعلام ارتش اوکراین در حملات جدید شورشیان جدایی طلب شرق این کشور دست کم یک سرباز کشته و یک سرباز دیگر زخمی شده است.

این در حالی است که آتش‌بس جدید اوکراین بعد از کشته شدن بیش از 30 تن در ماه جاری میلادی در دور جدید خشونت‌ها میان نیروهای دولتی و شورشیان جدایی طلب به سختی حاصل شد.

با این حال این توافق آتش‌بس که روز شنبه بعد از مذاکرات وزرای خارجه اوکراین، روسیه،‌ آلمان و فرانسه در شهر مونیخ به دست آمده بود و دوشنبه اجرایی شد، شکننده مانده است.

همزمان مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا که به بروکسل سفر کرده به هم‌پیمان اروپا و آمریکا از بابت تعهد دولت ترامپ به روابط ترانس آتلانتیک اطمینان داد و گفت: واشنگتن معتقد است که روسیه باید درباره خشونت‌های شرق اوکراین پاسخگو باشد.

وی افزود: واشنگتن همچنین از مسکو خواهد خواست به توافقات صلح مینسک که به هدف ایجاد صلح در اوکراین بعد از 34 ماه درگیری حاصل شد، احترام بگذارد.

کی‌یف روز دوشنبه جدایی طلبان را به گلوله باران مداوم مواضع نیروهای دولتی با سلاح‌های سنگین متهم کرد.

لئونید ماتیوخین، سخنگوی ارتش اوکراین گفت: نیروهای اشغالگر شورشی به گلوله باران مواضع ما در همه جبهه ها ادامه می‌دهد.

همزمان ادوارد باسورین، سخنگوی شورشیان جدایی طلب اوکراین هم گفت: آتش‌بس جدید تا حد زیادی پایدار بوده است.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: می‌توان گفت که تقریبا هیچ حمله‌ای در این مدت رخ نداده است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 735169

وب گردی

وب گردی