لایحه بودجه سال آینده با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همخوان است

لایحه بودجه سال ۹۶ از نظر همخوانی با سیاست‎های اقتصاد مقاومتی در وضعیت مطلوبی است و علاوه بر سند پشتیبان دولت در این باره لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق با بندهای متناظر اقتصاد مقاومتی تطبیق داده شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۶ در مورد برخی از انتقادات مبنی بر همخوانی نداشتن لایحه بودجه با سیاست‎های اقتصاد مقاومتی گفت: ما در کمیسیون تلفیق بودجه بند به بند لایحه بودجه را با بندهای متناظر با سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و همچنین سند چشم‎انداز ۲۰ ساله کشور تطبیق دادیم و می‎توانیم بگوییم در حال حاضر این لایحه از نظر همخوانی با سیاست‎های اقتصاد مقاومتی از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه خود دولت هم یک سند پشتیبان در این باره همراه با لایحه بودجه ارایه داده است، افزود: دولت سعی کرده بود از اول در تدوین لایحه بودجه سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و سایر اسناد بالادستی را مورد نظر قرار دهد، اما در لایحه باز هم مواردی وجود داشت که به نظر می‎رسید با سیاست‎های اقتصاد مقاومتی همخوانی نداشته باشد و در کمیسیون تلفیق این مغایرت‎ها اصلاح شد و یا اگر در بخشی قابل اصلاح نبود آن بند از بودجه حذف شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد افزایش سهم نفت نسبت به سال قبل در لایحه بودجه سال آینده، که به اعتقاد منتقدان مغایر با سیاست‎های اقتصاد مقاومتی است، گفت: در این زمینه هم بحث‎های مفصل انجام شد اما با توجه به اینکه نمی‎شد فشار بیشتر بر مودیان مالیاتی وارد کرد و برای کاهش فشار بر این بخش با افزایش اندک سهم نفت در بودجه موافقت شد، هر چند در دولت یازدهم به طور کلی روند کاهش وابستگی بودجه به نفت مناسب و قابل دفاع بوده است.

وی با بیان اینکه انتقادات باید کارشناسی و همراه با استدلال باشد، گفت: از نظر همخوان بودن لایحه بودجه با اسناد بالادستی و خصوصا سیاست‎های اقتصاد مقاومتی کمیسیون تلفیق همه تلاشش را کرده که مغایرت‎ها را رفع کند.

ایمن آبادی با بیان اینکه تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی برای عبور از مشکلات کشور یک تکلیف مهم برای همه دستگاه‎ها و مسئولان است، گفت: عملکرد دولت چه در تنظیم لایحه بودجه و چه در عملکرد کلی در حوزه‎های مختلف در این زمینه قابل دفاع است. هر چند کاستی‎هایی در این زمینه خصوصا در مواردی مانند اصلاح الگوی مصرف و .... وجود دارد که همه دستگاه‎ها باید برای رفع این نواقص به کمک دولت بیایند تا زمینه تحقق کامل سیاست‎های اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

خبرنگار:علی درخشان/انتشار دهنده:فاطمه سرلک

کد خبر: 735196

وب گردی

وب گردی