فاز اول شهرک گلخانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی گرگان به بهره برداری رسید

فاز اول شهرک گلخانه‌ای 5 و نیم هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در حاشیه مراسم اربعین آیت الله هاشمی با حضور مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در حاشیه افتتاح این شهرک گلخانه‌ای گفت: شهرک گلخانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی گرگان 13 اسفند ۹۴ مورد توجه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار گرفت، او در این بازدید بر توسعه کشت گلخانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی و از جمله گرگان تاکید کرد.

آرین ساطعی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و همکاری خوب مسئولان استان و شهرستان امروز شاهد افتتاح فاز آماده بهره‌برداری شهرک گلخانه‌ای دانشگاه (فاز اول) به مساحت 5هزارمترمربع بودیم که کاملاً مکانیزه با هدف کمک به بخش کشاورزی و رونق آن بویژه در حوزه گیاهان زینتی بر بستر برنامه‌های دانش بنیان در زمینه گیاهان گلخانه‌ای ایجاد شده است.

ساطعی افزود: توسعه بخش کشت بافت گیاهی و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی واحد گرگان را مورد توجه قرار دارد. با توسعه این بخش‌ها در کنار افتتاح شهرک گلخانه ای حلقه های زنجیره‌ی اقتصاد دانش بنیان در این طرح کامل خواهد شد.

دبیر هیات امنای استان دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با توجه به حضور مهندس محسن هاشمی در مراسم اربعین آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان و نگاه توسعه محور ایشان به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این افتتاح با حضور فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی نقطه عطفی برای فعالیت‌های دانش بنیان واحد گرگان و استان گلستان است.

او ابراز امیدواری کرد، با حمایت بیشتر مسئولان بتوانیم فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان را توسعه داده و فرصت مناسبی را برای نیل به افق‌های بلند آیت الله هاشمی رفسنجانی در ایجاد دانشگاهی با کمترین وابستگی به شهریه را فراهم سازیم.

ساطعی گفت: طرح شهرک گلخانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی گرگان بزرگترین طرح تولید گیاهان Suculent زینتی در خطه شمال کشور محسوب می شود که با نگاه صرفه جویی در تمام زمینه‌ها در راه تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، گام بلندی در دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود که با همت همه‌ همکاران در این دانشگاه تلاش به ثمر نشسته و بزودی نیز امیدواریم وارد فاز بازده اقتصادی شود.

فاز افتتاح شده در این مرحله شامل ۷ خزانه حدود ۳۳۰ متری، یک گلخانه یکپارچه ۲۲۰۰ متری و یک گلخانه تونلی ۵۰۰ متری است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 735215

وب گردی

وب گردی