تولید 4 هزارمگابایت برق ازانرژی تجدیدپذیر تا پایان برنامه ششم توسعه

بیست و دومین همایش ملی – منطقه ای انجمن متخصصان محیط زیست ایران و دوازدهمین جشنواره توسعه سبز با حضور معاون ریاست جمهوری ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و رئیس انجمن متخصصان محیطزیست صبح امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر مجید عباسپور رئیس انجمن متخصصان محیط زیست ایران با بیان اینکه این همایش بیست و دومین دوره از سری همایش های تخصصی در زمینه محیط زیست است، از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان بنیانگذار و مبتکر دانشگاه آزاد اسلامی یاد کرد و گفت: همچنین جای دارد در این همایش یادی از مرحوم دکتر تقی ابتکار داشته باشیم . ایشان از موسسان انجمن متخصصان محیط زیست بوده و نقش چشمگیری در پیشبرد برنامه های آن داشته اند.

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات گفت: موضوع این همایش ارزیابی برنامه پنجم و چشم انداز توسعه پایدار در برنامه ششم با رویکرد ملی و بین المللی است که در دو روز با حضور کارشناسان و مراجع ذی ربط به مسائل مختلفی در حوزه محیط زیست و موضوعات مرتبط با این همایش پرداخته شده و نتایج آن به مراکز و مسئولان همچون مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و ... برای بهره برداری ارائه خواهد شد.

به گفته عباسپور محورهای این دوره از همایش را عناوینی چون آب ، محیط زیست و توسعه پایدار ، انرژی ، محیط زیست انسانی، منابع طبیعی و تنوع زیستی ،بلایای طبیعی و محیط زیست شهری ،محیط زیست دریایی،تغییرات آب و هوا (تغییر اقلیم)، اقتصاد سبز،همکاری های منطقه ای و بین المللی ،آموزش و فرهنگ سازی و مشارکت مردمی و فناوری اطلاعات در محیط زیست تشکیل می دهد.

او افزود: طبیعتا در دور روز همایش، نمی توان به بررسی همه معضلات و مسائل زیست محیطی پرداخت، بر همین اساس همانطور که در سال گذشته همایش های تخصصی پیرامون معضلات و مسائل محیط زیست نظیر همایش تخصصی دریاچه ارومیه و تغییرات اقلیم برگزار شده است، توصیه می کنم در سال جدید نیز این روند ادامه داشته باشد.

عباسپور گفت: در برنامه ششم توسعه به تأمین 5 درصد از انرژی برق با استفاده از انرژی های تجدید پذیر تأکید شده است. با توجه به اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه تنها 100 مگابایت از برق مصرفی از انرژی های تجدیدپذیر تأمین می شود، باید تا پایان برنامه ششم توسعه حدود 4 هزارمگابایت برق را از منابع انرژی تجدیدپذیر تأمین کنیم و این امر نیازمند برنامه ریزی مناسب و حرکتی عظیم دارد.

204/200
خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 735233

وب گردی

وب گردی