85 درصد تولیدات علمی دانشگاه آزاد توسط 10درصد واحدهای این دانشگاه انجام می شود

جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران روز گذشته به میزبانی واحد رودهن و با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر احمد شمس رئیس استان تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: استان تهران از نظر جمعیت دانشجویی نزدیک یک سوم کل کشور است. این نشان می‌دهد که در استان تهران انتظارات دیگری وجود دارد و انتظار می رود تا این استان بتواند بار بیشتری را به دوش بکشد، همانطور که با داشتن یک سوم تعداد دانشجو، حدودا نزدیک به یک دوم تولید علم کل دانشگاه‌ها را استان تهران دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ساختار شبکه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی که از نظر حقوقی یک دانشگاه محسوب می‌شود این امکان را به همه ما می‌دهد که به همدیگر کمک کنیم، از امکانات هم‌دیگر، هیات علمی، کارمند، فضای آموزشی و از امکانات پژوهشی که در دانشگاه وجود دارد، استفاده کنیم.

او افزود: باید نگاه فراواحدی همیشه وجود داشته باشد و به استان و دانشگاه فکر کنیم. همه ما یک خانواده هستیم و همین مسئولیت ما را بیشتر می‌کند که برای هم‌دیگر گام بردایم.

حسین‌‌زاده لطفی ادامه داد: دانشگاه به دنبال توسعه یا ایجاد رشته‌هایی است تا این قابلیت را داشته باشد که فارغ‌التحصیلی آن بتوانند کارآفرینی کنند و هم مشکلی از جامعه را حل کنند. در کنار دولت ما هم مسئول هستیم و باید در حد توان خود تلاش کنیم تا باری از روی دوش دولت برداریم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاثیر رشد پژوهش در دانشگاه در کشور هم نمایان شده است، در چند سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی از نظر پژوهشی فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داد به طوریکه رتبه ما اکنون در دنیا بهبود بسیار زیاد و چشمگیری پیدا کرده است و به رتبه 158 دنیا رسیده‌ایم. همچنین در حوزه فنی رتبه 20 و در حوزه ریاضی رتبه 30 را دارا هستیم. این در حالی است که عمده تولید علم دانشگاه مربوط به 40 واحد دانشگاه آزاد اسلامی است.

او گفت: 10 درصد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بالغ بر 85 درصد تولیدات علمی این دانشگاه را در اختیار دارند؛ یعنی تقریبا 37 واحد دانشگاه آزاد اسلامی 85 درصد تولیدات علمی دانشگاه را به عهده داشته‌اند. بعضی از واحدها ماموریت‌شان تولید علم و هنوز یک مرکز یا یک واحد کوچک هستند و تازه رونق پیدا کرده‌اند.

حسین‌زاده لطفی درباره نرم‌افزار جامع آموزشی گفت: مقرر شد یک نرم افزار جامع آموزشی با هماهنگی همه حوزه‌های مربوطه با محدودیت فناوری اطلاعات سازمان مرکزی طراحی و به زودی ایجاد می‌شود.

او افزود: تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی در یک بازه زمانی کاملا قطع شده بود اما خوشبختانه اکنون سامانه آن فعال شده است و آیین‌نامه‌های مربوطه نیز ابلاغ شده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به وضعیت رشته‌ها هم اشاره کرد و گفت: همه پذیرش‌های دکتری پژوهش‌محور دانشگاه تا بهمن 95 قانونی بوده است و هیچ مشکلی برای ادامه تحصیل وجود ندارد.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 735244

وب گردی

وب گردی