ترسیم نقشه راه علم و فناوری براساس نقشه جامع علمی کشور

در جلسه 248 کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برترسیم نقشه راه علم و فناوری براساس نقشه جامع علمی کشور تاکید شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در این جلسه گزارش "آینده نگری نقشه جامع علمی کشور" توسط اداره کل رصد، پایش و آینده نگری ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به این موضوع که مدل آینده نگری نقشه جامع علمی کشور با بهره گیری از فرآیندهای آینده نگری در برخی از کشورهای اروپایی و با توجه به ظرفیت ها و نیازهای پیش روی کشور بر اساس اولویت های نقشه جامع علمی کشور تدوین شده، بر ترسیم نقشه تقسیم کار ملی آینده نگری نقشه جامع علمی کشور در راستای تحقق بیش از پیش اهداف این سند مهم و ملی تاکید شد.

اعضای کمیسیون علمی و فناوری نیز در این جلسه به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: بر طرف کردن خلاهای مدیریتی و ایجاد ساختار مدیریتی چالاک در کشور، پرهیز از نهادسازی های جدید، تمرکز بر تقویت و بهینه سازی ظرفیت‌های فعلی کشور، اولویت بندی نیازمندی‌های فعالان علمی و فناوری، توجه بیشتر به توسعه درون زا و خودداری از تقلید و بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های فرهنگی کشور در مسیر پیشبرد اهداف توسعه علم و فناوری.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 735249

وب گردی

وب گردی