رییس مجلس سوریه: جانبداری ایران از سوریه نبود ما توان مقاومت نداشتیم

رییس مجلس سوریه گفت: ما اذعان داریم اگر جانبداری ایران از سوریه نبود ما توان مقاومت نداشتیم.



به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، هدیه عباس خلف رییس مجلس سوریه در دیدار با دکتر علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که عصر امروز برگزار شد با قدردانی از حمایت های ایران از کشور سوریه گفت: ما به نمایندگی از مردم و دولت سوریه مراتب قدردانی خودمان را به جهت حمایت هایی که از سوی ایران صورت گرفته اعلام می کنیم ضمن اینکه تاکید می کنم اگر جانبداری دولت جمهوری اسلامی ایران از کشور سوریه نبود نمی توانستیم در برابر تجاوزها مقاومت کنیم.

وی در ادامه به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاس حمایت از انتفاضه فلسطین اشاره کرد و افزود: گفته های رهبر ایران قابل تحسین است و برگزاری این اجلاس بی شک حمایت از فلسطین است و این حرکت توانسته فلسطین را در صدر توجهات جهان اسلام قرار دهد.

وی با بیان این که امروز اوضاع سوریه نسبت به 6 سال پیش درعرصه سیاسی و هم درعرصه بین المللی رو به بهبود است گفت: این روند در پرتو همکاری مشترک و پایمردی جریان مقاومت و دوستان ما به وجود آمده و مرحله جدیدی در مبارزه علیه جریان تکفیری که منافع سوریه و مقاومت در منطقه را هدف گرفته بودند به دست آمده است.


رئیس مجلس سوریه افزود: علاوه بر آزادی مناطق بیشتری از سوریه، گام های بیشتری نیز برای مصالحه در مناطق مختلف برداشته شده است.
رئیس مجلس سوریه درعین حال با اشاره به عدم اطمینان به ترکیه به دلیل حمایت از تروریسم اظهارکرد: مشارکت ما در مذاکرات آستانه با حضور و نقش افرینی روسیه و ایران و طرف های مخالف باعث ایجاد گشایش در روند مذاکرات سوری - سوری شده است.


وی با تاکید براینکه استقامت و پایمردی ملت سوریه باعث بهبود شرایط نسبت به 6 سال گذشته شده است، تصریح کرد: اگر حمایت ایران ، روسیه ، حزب الله و محور مقاومت نبود این پایداری و پیروزی ها وجود نداشت.


رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه هم اکنون چالش پیش روی ملت سوریه بحث های اقتصادی است ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر با همت ملت سوربه و حمایت کشورهای دوست این مشکل نیز حل خواهد شد.


رئیس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیزدرابتدای این دیدار به حضورهدیه عباس رئیس مجلس سوریه وهیات همراه اشاره کرد وگفت: دیدار ما و شما در ایران دیدار میزبان و میهمان نیست شما در ایران در کشور خودتان هستید.

خبرنگار: علی درخشان/تایید کننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 735256

وب گردی

وب گردی