حمایت دانشگاه پیام نور از طرح های مرتبط با حل معضل ریزگردها

رئیس دانشگاه پیام نور از استفاده حداکثری از امکانات این دانشگاه و تدوین برنامه های عملی مقابله با پدیده ریزگردها در استان های جنوبی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دانشگاه پیام نور، علی اصغر رستمی ابوسعیدی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر رسیدگی قطعی و فوری به چالش های دامنگیر مردم در مناطق جنوبی کشور از جمله گرد وغبار، افزود: دانشگاه پیام نور با همه ظرفیت ها و توان خود به این مسئله ورود پیدا خواهد کرد و برنامه های عملی در این زمینه خواهد داشت.

وی گفت: معضل ریزگردها موضوعی نیست که یک روزه حل شود و باید برنامه های دراز مدت در کنار برنامه های کوتاه مدت برای این عبور از این مسئله در پیش گرفت و از ظرفیت های علمی و دانشگاهی بهره برد.

رئیس دانشگاه پیام نور تاکید کرد: در سال جاری دانشجویان دانشگاه پیام نور که در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی جنوب اعزام می شوند را ترغیب خواهیم کرد تا هر دانشجو ۲ نهال غرس کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به اعزام قریب به ۱۴ هزار دانشجوی دانشگاه پیام نور به اردوی راهیان نور، تصریح کرد: این اقدام باعث می شود تا این اردوی معنوی، جنبه جهادی به خود بگیرد و امیدواریم شروع این حرکت نمادین از سوی دانشگاه پیام نور سرآغاز یک حرکت ملی برای کاشت درخت در مناطق درگیر با پدیده گرد و غبار شود.

وی به هماهنگی های انجام شده برای تامین نهال های مورد نیاز نیز اشاره کرد و گفت: جهت تامین نهال های مورد نیاز با دستگاههای زیربط رایزنی شده است و اگر نیاز باشد از طریق استان های مجاور اقدام خواهیم کرد.

رستمی ابوسعیدی همچنین به اعضای علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور توصیه کرد به موضوعات پژوهشی در زمینه مقابله با ریزگردها ورود کنند و افزود: اعضای علمی و دانشجویانی که طرح های خود را در خصوص ریزگردها و راه های مهار آن تعریف کنند، حمایت می شوند.

وی تاکید کرد: دانشگاه پیام نور آمادگی دارد طرح هایی که از طرف شرکت های دانش بنیان در این زمینه ارائه می شود را حمایت کند و به مرحله تجاری سازی برساند

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 735290

وب گردی

وب گردی