مذاکره تلفنی وزیر خارجه آمریکا و مشاور ارشد دولتی چین

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی شب گذشته با یانگ جیچی مشاور ارشد دولت چین بر اهمیت روابط سازنده میان پکن و واشنگتن تاکید کرد. دو طرف همچنین بر سر لزوم مقابله با تهدیدات کره شمالی توافق کردند .

به گزارش ایسکانیوز، در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا درباره این گفتگوی تلفنی آمده است تیلرسون و جیچی که مقامش در دولت چین از وزیر خارجه بالاتر محسوب می شود ، همچنین درباره مسائل اقتصادی و تجاری و نیز همکاریهای بالقوه در زمینه مبارزه با تروریسم، اجرای قوانین و جنایات فرامرزی بحث و تبادل نظر کردند.

به نظر می ررسد این گفتگوی تلفنی تازه ترین تلاش دو اقتصاد بزرگ جهان ، به منظور اعاده روابط در مسیر بهبود پس از بروز تنش هایی در ابتدای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر باشد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در این باره تاکید شده است تیلرسون و جیچی افزون بر اهمیت روابط سازنده دوجانبه ،‌بر سر لزوم مقابله با تهدیدات کره شمالی در بر هم زدن ثبات منطقه ای تاکید کردند.

این تماس تلفنی در پی دیدار وانگ ایی وزیر امور خارجه چین و تیلرسون در روز جمعه صورت گرفت که نخستین دیدار دو طرف از زمان تصدی تیلرسون بر سمت وزارت امور خارجه‌ آمریکا محسوب می شود.

انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 735311

وب گردی

وب گردی