ترسیم پلیس آینده برگرفته از اندیشه های اسلامی

اولین همایش معماری آینده ناجا با هدف شناخت چالش ها وافق های پیش روی نیروی انتظامی، در محل دانشگاه انتظامی امین آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، این همایش صبح چهارشنبه با حضور سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشگرسید یحیی رحیم صفوی مشاور و دستیار فرمانده معظم کل قوا و سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و...، در محل دانشگاه انتظامی امین آغاز شد.

سردار احمد رضا رادان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با خیر مقدم به مهمانان همایش، گفت :با تشکیل مرکز مطالعات راهبردی پنج تا مسئولیت تعریف شد یکی از این پنج ماموریت، معماری ناجای آینده در چارچوب مکتب و الگوی امنیتی و انتظامی بومی مورد بررسی قرار بگیرد .

وی افزود: پلیس ایران باید پلیسی برگرفته از مکتب و اندیشه های ایران اسلامی باشد لذا در این یک ماموریت برنامه ها را به گونه ای تنظیم کردیم که از ۱۱ گروه فعال یک گروه به عنوان معماری در ستاد کل آغاز بکار کرد، سردار اشتری هم بر این نکته تاکید داشتند که معماری نیروی انتظامی یک معماری نوین و قابل اتکا باشد.

رادان ادامه داد: در بحث نیروهای مسلح در زمینه معماری ناجا کارهای کمی انجام شده بود و در این زمینه کار ما پیچیده می شد چرا که در سطح نیروهای مسلح برای معماری آینده توصیفی وجود داشت ما برای ناجا یک معماری نوین ترسیم کردیم آینده مطلوبی برای آن متصور شدیم که اگر قرار است کاری انجام شود ممکن الاجرا باشد و به بایگانی نپیوندد در کنار آن باید هویت داشته باشد و ترسیم وضعیت موجود و آینده مطلوب باشد.

وی گفت: برای معماری گام پنجم، تمدن نوین اسلامی از طرف رهبر انقلاب ترسیم شده است باید عنوان مجاهد مسئول را مدنظر داشته باشیم.

رادان افزود: تلاشمان در این همایش این است که توسعه مفاهیم داشته باشیم و هم گفتمان سازی ناجای آینده را داشته باشیم و بسط اندیشه های راهبردی را در ناجا مد نظر قرار دهیم، از این رو از نیمه دوم سال ۹۴ کار شروع شده و این اولین همایشی است که برگزار شده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه انتظامی پلیس، گفت: قصد داریم با استفاده از دستاوردهای این همایش به نتایج خوبی برسیم و به پلیسی برسیم که در آینده و در حوزه تمدن اسلامی بهترین پلیس در منطقه باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 735329

وب گردی

وب گردی