ژنرال عون: موازنه قدرت در محیط پیرامونی ما به نفع ارتش لبنان نیست

ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری لبنان گفت: امیدواریم کمک های آمریکا به ارتش ما ادامه یابد تا بتواند به تنها نیروی حمایت کننده از لبنان تبدیل شود به ویژه اینکه در زمان حاضر موازنه قدرت با ارتش های محیط پیرامونی ما به نفع ارتش لبنان نیست و نمی توانیم به آن دل ببندیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، ژنرال عون در دیدار «رابرت کورکر»رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس سنای آمریکا با وی بر تمایلش برای ادامه روابط لبنان و آمریکا و همکاری دو کشور برای کمک به ثبات در لبنان تاکید کرد.
وی در پاسخ به سوال های سناتور آمریکائی در خصوص تماس های کنونی برای از بین بردن مشکلات دستیابی لبنانی ها به توافق در خصوص قانون جدید انتخابات پارلمانی گفت که انتخابات پارلمانی باید پاسخگوی آرا و تمایل همه لبنانی ها باشد.
دو طرف در این دیدار که دیروز(سه شنبه) در « بعبدا» کاخ ریاست جمهوری لبنان با حضور« الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا در بیروت برگزار شد، در باره اوضاع عمومی لبنان و تحولات منطقه و سوریه گفت وگو کردند.
کورکر هم در این دیدارابراز امیدواری کرد که ژنرال عون در انجام مسئولیت های ملی خود موفق باشد.
رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس سنای آمریکا بر التزام این کشور به کمک به لبنان در زمینه های مختلف تاکید کرد.
وی همچنین با «سعد حریری» نخست وزیر، « جبران باسیل» وزیر خارجه و « سلیمان فرنجیه» رئیس حزب جریان المرده لبنان به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.
روزنامه لبنانی الجمهوریه نوشت: سناتور آمریکائی که به نظر می رسد حامل هیچ طرح و پیشنهادی نیست در این دیدارها کمتر حرف زد و بیشتر سوال کرد و پاسخ شنید.
رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس سنای آمریکا شامگاه دوشنبه و از طریق « اربیل عراق» وارد بیروت شد.
سفر کورکر به لبنان در حالی صورت گرفته است که رئیس جمهوری لبنان چند روز قبل در گفت وگو با رسانه های مصری در آستانه سفرش به این کشور از سلاح حزب الله و حضور مقاومت لبنان در سوریه به طور قاطع حمایت کرد.
ژنرال عون که چندین سال فرمانده ارتش لبنان هم بوده است، تاکید کرد: بخشی از خاک لبنان همچنان در اشغال رژیم صهیونیستی است و ارتش لبنان توان کافی برای رویائی با ارتش این رژیم را ندارد پس سلاح حزب الله تکمیل کننده توان ارتش است.
این اظهارات رئیس جمهوری لبنان همزمان با اعتراض رژیم صهیونیستی ولبنانی های وابسته به محور به اصطلاح « اعتدال عربی» به ویژه سعودی و حتی با انتقاد « سگرید کاگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان مواجه شد.
وزارت خارجه لبنان بعداز انتقاد سگرید کاگ به اظهارات رئیس جمهوری این کشور ، او را فراخواند.
ژنرال عون همچنین در واکنش به نامه تهدید آمیز نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل تاکید کرد که قبل از هر طرفی این رژیم است که باید قطعنامه های سازمان ملل را اجرا کند.
رئیس جمهوری لبنان همچنین خاطرنشان کرد که لبنان به هرگونه حمله و تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی، پاسخ مناسب می دهد.
« سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله هم تاکید کرده است که مقاومت لبنان در صورت هرگونه حمله دشمن صهیونیستی ، این بار ( بر خلاف جنگ تابستان 2006) هیچ خط قرمزی ندارد و تاسیسات اتمی دیمونا و مخازن آمونیاک رژیم صهیونیستی جزو اهداف خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد که مقاومت لبنان صداقت و شجاعت لازم را برای اجرای وعده هایش دارد و بارها آن را ثابت کرده است.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 735335

وب گردی

وب گردی