گروگانگیری اشتباهی 500 میلیون تومانی!

قاچاقچیان مواد مخدر پسر 25 ساله‌ای را به اشتباه در یکی از خیابان‌های شهر کرمان ربودند و در تماس با خانواده‌اش درخواست 500 میلیون تومان پول نقد کردند اما با گذشت حدود سه هفته ازاین ماجرای هولناک، جوان ربوده شده با تلاش کارآگاهان پلیس آزاد شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، سردار بنی اسدی فرمانده انتظامی استان کرمان در این باره گفت: سه هفته پیش مردمی که در خیابان، شاهد حادثه بودند پلیس را از ربوده شدن مرد جوان باخبر کردند. خودروی جوان ربوده شده نیز در خیابان رها شده بود. مأموران پلیس با این تماس خود را به محل حادثه رسانده و در تحقیقات مقدماتی متوجه شدند تلفن همراه این جوان هم در خودرو جا مانده است. پس ازشناسایی خانواده پسرجوان ربوده شده و در حالی که کارآگاهان در تلاش برای رهایی گروگان و دستگیری ربایندگان بودند، پس از چند روز از کشور پاکستان با خانواده گروگان تماس گرفته شد و برای آزادی‌اش درخواست 500 میلیون تومان پول کردند. پیام‌های گروگانگیران در این تماس‌ها بسیار کوتاه بود.ضمن اینکه توضیح نمی‌دادند پول درخواستی‌شان را باید کی و چگونه تحویل بگیرند.
در عین حال پلیس در شاخه دیگرعملیات، عوامل و منابع اطلاعاتی خود را در حوزه جنوب و شرق استان کرمان فعال کرد چرا که احتمال می‌رفت افرادی در این جغرافیا با گروگانگیران در ارتباط باشند.
سردار بنی اسدی گفت: در پی سفر به شهرستان کهنوج (جنوب استان کرمان) ضمن نظارت مستقیم برعملیات، از نزدیک با عوامل محلی تماس گرفتیم و پلیس آگاهی استان کرمان کار تخصصی خود را به صورت شبانه روزی انجام داد.تا اینکه سرنخی به دست آمد و پلیس متوجه شد محل نگهداری گروگان در ارتفاعات جنوب استان کرمان است.از آنجا که محل نگهداری گروگان مسیری سخت گذر بود و در واقع حرکت نیروهای عملیات پلیس به آن منطقه ممکن بود جان گروگان را به خطر بیندازد لازم دیدیم تدابیر مربوطه را برای حفظ جان گروگان انجام دهیم که در این مورد نیروهای پلیس توجیه شدند. سپس کارآگاهان در چند مرحله سعی کردند عملیات آزادسازی گروگان را انجام دهند که با موانعی برخورد کردند و این عملیات به تأخیر افتاد.
سرانجام عصر دوشنبه با آرایش مناسب و برنامه‌ریزی منظمی که در منطقه نگهداری گروگان ایجاد شد پلیس به محل اسارت گروگان هجوم برد و وی را آزاد کرد.
اما گروگانگیران که در این عملیات شناسایی شده اند متواری هستند و همچنان تحت تعقیب قرار دارند. در ادامه نیز مشخص شد آنها، گروگان‌شان را اشتباهی ربوده بودند.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده: زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 735352

وب گردی

وب گردی