نمایندگان مجلس به وزارت نفت اجازه صادرات گاز به اروپا دادند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت نفت اجازه دادند که درصورت افزایش تولید به یک هزار میلیون متر مکعب در روز بتواند گاز به کشورهای همسایه و اروپا صادر کند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 96 کل کشور بندهای الحاقی 1 و 2 و 3 به تبصره یک را تصویب کردند.
براساس بند الحاقی 1 به منظور اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، وزارت نفت موظف است در صورت افزایش تولید گاز به یک هزار میلیون متر مکعب در روز، با استفاده از امکانات و توانایی بخش خصوصی نسبت به صادرات گاز به کشورهای همسایه و اروپا که در حال حاضر قرارداد خرید گاز از جمهوری اسلامی ایران ندارند، اقدام کند.
براساس این مصوبه، درآمد حاصله به حساب شرکت دولتی تابعه این وزارت نزد خزانه‌داری کل واریز و بخشی از آن تا سقف دو هزار میلیارد ریال صرف گازرسانی به روستاها و مناطق محروم می ‌شود.
همچنین در بند الحاقی 2 نیز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد تمامی وجوه ارزی ناشی از طرح دعاوی در مراجع بین‌المللی و کشورهای خارجی را تا سقف 40 هزار میلیارد ریال به ردیف درآمدی 160165 جدول شماره (5) این قانون واریز کند.
به گزارش ایرنا، نمایندگان در بند الحاقی 3 نیز وزارت نفت را مکلف کردند که سه درصد از مبلغ قراردادها و پیمان‌های خود را در مناطق نفت‌ خیز و گازخیز و پیرامون حوزه‌های نفتی و گازی پس از واریز به خزانه برای کاهش اثرات سوءزیست محیطی و توسعه زیر ساخت‌ها در مناطق نفت ‌خیز و محروم کشور هزینه کند.

تایید کننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 735431

وب گردی

وب گردی