مجلسی:حمایت های دکتر میرزاده از فعالیت های علمی و پژوهشی، برگ برنده دانشگاه آزاد اسلامی است

نخستین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی کامپیوتر به همت مرکز تحقیقات داده دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، صبح امروز آغاز به کار کرد

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مهران مجلسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در ابتدا با گرامی داشت یاد و خاطره رئیس فقید هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت:« برکات حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در راس امور دانشگاه آزاد اسلامی و اهداف و افکار والای ایشان در چشم اندازبلند مدت دانشگاه بر هیچ کس پوشیده نیست. وجود تالیفات بسیار زیاد و گران سنگ آیت الله هاشمی نشان می دهد که ایشان بیش از آنکه چهره ای سیاسی باشند، چهره ای علمی و دانشگاهی بوده اند.»

مجلسی با ابراز خرسندی از اقدام هوشمندانه مقام معظم رهبری در خصوص انتخاب دکتر ولایتی به عنوان جانشین آیت الله هاشمی خاطر نشان کرد:« انتصاب دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی برگ زرین دیگری در تاریخ این دانشگاه است. همچنین انتخاب ایشان به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه نشان از رهپویی و توافق آراء اعضای هیات امنای دانشگاه با خطی مشی مقام معظم رهبری دارد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در ادامه به دهه های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود:«دهه اول عمر دانشگاه آزاد اسلامی دهه توسعه بود. دانشگاه آزاد اسلامی توانست تحصیلات عالیه را تا دور ترین نقاط این مرز و بوم عالم پرور گسترش دهد. دهه دوم دانشگاه دهه تثبیت بود و بحث امروز بحث کیفیت است. در همین راستا من و همکارانم تمام تلاشمان را صرف کیفیت در آموزش و ارتقای آن کرده ایم. این دانشگاه علاوه بر اینکه در سطح استان زبانزد است در سطح کشور و حتی بین الملل هم حرفهای بسیار زیادی برای گفتن دارد.»

دکتر مجلسی تصویب احداث مرکز تحقیقات مه داده دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد را از مصادیق حمایت های ریاست عالیه دانشگاه دانست و اظهار کرد:« حمایت های دکتر میرزاده از فعالیت های علمی و پژوهشی، برگ برنده دانشگاه آزاد اسلامی است. اولین خروجی مرکز تحقیقات مه داده همین کنفرانس است.زندگی امروز بشر پیوندی نا گسستنی با کامپوتر دارد و وظیفه ما این است که استفاده از این تکنولوژی را به بهترین شکل ممکن تسهیل کنیم.»

در ادامه دکتر محمد حسن ندیمی رئیس دانشکده کامپیوتر و مرکز تحقیقات مه داده دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد از استقبال چشمگیر از این کنفرانس خبر داد و گفت:«450 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که از این تعداد 196 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی برای شرکت در کنفرانس پذیرفته شد.»

ندیمی افزود:«فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی، رایانش ابری و کلان داده، شبکه های کامپیوتری، معماری کامپیوتر و پردازش تصویر با بینایی ماشین محور های اصلی این کنفرانس هستند.»

وی در خصوص مرکز تحقیقات مه داده خاطر نشان کرد:«تاسیس این مرکز تحقیقات که با حمایت های مستقیم دکتر مجلسی صورت گرفت افقی بلند در چشم انداز علمی دانشگاه و حتی کشور را ترسیم می کند. مه داده یا همان بیگ دیتا از سال 2012 نقش موثری در اجتماع، دولت ها و اقتصاد دنیا ایفا کرده است و در واقع به یکی از مهم ترین عامل هایی تبدیل شده که قدرت کشورها به آن وابسته است. مرکز تحقیقات مه داده اولین و تنها مرکز تحقیقاتی در خصوص بیگ دیتا است و در آینده قطعا نام این مرکز را بیشتر خواهیم شنید.»

در حاشیه این مراسم از پروفسور محمد قنبری به عنوان سخنران کلیدی کنفرانس تجلیل شد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 735442

وب گردی

وب گردی