لزوم ایجاد مدیریت یکپارچه ایمنی شهری در کشور/برگزاری دومین همایش ملی آتش‌نشانی و ایمنی شهری

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم افزایش دانش در میان آتش‌نشانان افزود: باید مدیریت یکپارچه شهری در کشور ایجاد شود.

به گزارش ایسکانیوز،سعید شریف‌زاده در نشست خبری امروز (چهارشنبه) در تشریح جزییات دومین همایش ملی آتش‌نشانی و ایمنی شهری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو گفت: در حادثه ساختمان پلاسکو بیشترین مجموعه‌ای که همراه آتش‌نشانی بود و تلاش بی‌وقفه آتش‌نشانان را منعکس کرد، اصحاب رسانه بود که این همکاری قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: دومین همایش ملی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهری در شرایطی برگزار می‌شود که در ماه پایانی سال قرار گرفته‌ایم و حجم و تراکم کاری سازمان آتش‌نشانی افزایش چشمگیری داشته اما با تلاش همکارانم در سازمان آتش‌نشانی فرصت برگزاری این همایش ایجاد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد: در این فرصت مدیران آتش‌نشانی سراسر کشور موقعیتی دارند تا در کنار یکدیگر جمع شوند و در جهت انتقال تجربیات و نحوه ماموریت‌های مختلف با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند. در حقیقت در یک تبادل نظر فرصتی ایجاد می‌شود تا مدیران آتش‌نشان سراسر کشور علاوه بر ارتباط عاطفی، تجربیات خود را در فرصت دیدار در این همایش داشته باشند.

شریف‌زاده به برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش‌بینی شده در دومین همایش ملی آتش‌نشانی و ایمنی شهری اشاره کرد و افزود: این کارگاه‌های آموزشی در جهت افزایش دانش آتش‌نشانان با بهره‌گیری از اساتید متخصص در حوزه‌های مختلف ایمنی از داخل و خارج کشور برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم ایجاد مدیریت یکپارچه ایمنی شهری در کشور اشاره کرد و گفت: قطعا برگزاری این همایش می‌تواند در راستای ایجاد مدیریت یکپارچه ایمنی شهری در کشور باشد. عزم ملی برای زندگی ایمن که به عنوان شعار دومین همایش ملی آتش‌نشانی و ایمنی شهری انتخاب شده است، به عنوان یک هدف مورد تاکید قرار گرفته و قطعا می‌تواند در رسیدن به مدیریت یکپارچه ایمنی تاثیر بسزایی داشته باشد. در حقیقت همه باید در راستای تحقق این مهم تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد: قطعا هرچه دانش و فناوری به شبکه آتش‌نشانی تزریق شود، بدون عزم، خواست و مشارکت مردم ایمنی شهری حاصل نخواهد شد. در حقیقت برای ایجاد زندگی ایمن و آرامش باید علاوه بر ایجاد عزم و خواست ملی میان مردم شاهد مشارکت آنها نیز در این عرصه باشیم.

شریف‌زاده ادامه داد: شهروندان نباید منتظر باشند تا فردی از بیرون زندگی آنها برای آنها ایمنی را تامین کند، بلکه خود شهروندان باید درصدد تامین ایمنی زندگی‌شان باشند و در این راستا تلاش کنند. برای مثال در موضوع خودرو باید شهروندان براساس شاخص‌هایی که به آنها اطلاع‌رسانی شده نسبت به ایمنی خودرویشان اقدام کنند و برای مثال بیمه خودروی خود را منعقد کنند تا از این طریق ایمنی خودرویشان در زندگی‌شان تامین شود.

وی همچنین به ساختمان‌هایی که از قبل در شهر ساخته شده اشاره کرد و افزود: این ساختمان‌ها باید به خواست خود مردم مورد بازبینی قرار گیرند تا از رعایت موارد ایمنی در این ساختمان‌ها اطمینان حاصل شود، چراکه بیشتر آموزش‌ها و توصیه‌های سازمان آتش‌نشانی جنبه ارشادی دارد. قطعا اگر شهروندان مشارکت کنند، زندگی آرام و ایمن خواهند داشت. البته سازمان آتش‌نشانی در کنار مردم به ارائه خدمات ایمنی خواهد پرداخت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خدمات ایمنی شهرداری تهران در تشریح جزییات این همایش به حضور 12 استاد متخصص خارجی اشاره کرد و افزود: 15 استاد متخصص نیز از داخل کشور برای برگزاری کارگاه‌ها و ارائه آموزش‌ها در این همایش دعوت شده‌اند که در طول از برگزاری این همایش به شرکت‌کنندگان این همایش آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند.

شریف‌زاده ادامه داد: اساتید خارجی از کشورهایی همچون استرالیا، فنلاند، اتریش، فرانسه، اسپانیا، سوئیس و هلند برای شرکت در این همایش دعوت شده‌اند. همچنین در کنار برگزاری این همایش نمایشگاهی از تجهیزات آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برگزار می‌شود تا با برگزاری این نمایشگاه، صنعتگران و تولیدکنندگان تجهیزات ایمنی در کنار یکدیگر حضور پیدا کنند و ارتباط موثر میان آنها برقرار شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد: این همایش هول محورهایی همچون مهندسی حریق و ایمنی شهری، مدیریت یکپارچه ایمنی شهری و استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای ایمن‌سازی برگزار خواهد شد. همچنین مقالات بسیاری از سراسر کشور برای دومین همایش ملی آتش‌نشانی و ایمنی شهری ارسال شده است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 735456

وب گردی

وب گردی