مسئله فلسطین تنها مربوط به مسلمانان نیست

رئیس مجلس عراق گفت: مسئله فلسطین تنها مربوط به مسلمانان نیست و نمی توان حقوق انسان ها را مخفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سلیم الجبوری در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین که دومین روز آن امروز (چهارشنبه 4 اسفندماه) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: بسیار مفتخرم که در جمع نخبگان جهانی و اسلامی حضور دارم تا بر اهمیت موضوع فلسطین تاکید کنیم از جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنیم که این کنفرانس بین المللی را برگزار کردند.

رئیس مجلس عراق با بیان اینکه عادت کرده ایم که چنین رویکردی را از سوی کشور عزیز ایران مشاهده کنیم گفت: در مسئله فلسطین باید توجه داشت که حقوق انسان ها را نمی توان مخفی کرد و همواره مظلوم بر ظالم پیروز می شود.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین فقط مربوط به مسلمانان نیست گفت: رژیم صهیونیستی در سرزمین مسلمانان رخنه کرده و مرتکب جنایات زیادی در این سرزمین مقدس انجام داده است گفت: سرزمین فلسطین همه انبیا را در خود جای داده و برای مسلمانان اهمیت فراوان دارد.

سلیم الجبوری ادامه داد: صهیونیستی سازی در سرزمین های اشغالی یک تهدید بزرگ است که موجودیت ما را تهدید می کند ووجود رژیم صهیونیستی سایر کشورها را نیز به سمت یهودی سازی می برد و به دنبال جنگ نیابتی است.

رئیس مجلس عراق با بیان اینکه همواره عراق در کنار مسئله فلسطین قرار داشته و دارد گفت: ما همیشه از خواسته های به حق مردم فلسطین حمایت کرده ایم تا قدس آزاد شود و به دنبال این هستیم که رژیم صهیونیستی پایبند به قطعنامه های بین المللی باشد.

سلیم الجبوری ادامه داد: در حالی که علیه تروریسم فعالیت می کنیم توانستیم رویکردی را مبنی بر مبارزه علیه گروه های باطل انجام دهیم و خداوند همواره همراه مظلومان است لذا باید در تمام فعالیت های خود منطقی باشیم و هرگز فلسطین را در بازار بین المللی رها نکرده و به آن چنگ بزنیم.

رئیس مجلس عراق یادآور شد: باید به خاطر داشته باشیم چگونه رژیم های گذشته فعالیت می کردند و با رژیم صهیونیستی همکاری داشتند و در این راه از مسائل اصلی جهان اسلام چشم پوشی کردند از این رو این کنفرانس از شعار دادن باید به سمت فعل و عمل واقعی پیش برود و اگر برادران فلسطینی به دنبال راه حل هستند ما نیز باید حمایت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه فلسطینی با مرزهای 1948 و 1967 باید تشکیل شود عنوان کرد: در این خصوص باید عملگرا باشیم و باید یک برنامه کاری در سطح عربی، اسلامی و منطقه ای تدوین کنیم و از راه خود نباید گمراه شویم و باید به دنبال یک ضمانت بین المللی باشیم.

سلیم الجبوری همچنین تصریح کرد: بدیهی است که رژیم صهیونیستی هرگز از اقدامات شوم خود دست بر نمی دارد لذا بدون اینکه از طرف های مختلف جانبداری کنیم نباید به قطعنامه های سازمان ملل در قبال شهرک سازی ها بسنده کنیم چرا که رژیم صهیونیستی هرگز به قطعنامه ها اهمیت نمی دهد پس باید فراتر از آن عمل کنیم.

رئیس مجلس عراق در پایان با تاکید بر اینکه حمایت از فلسطین یک تکلیف اخلاقی است خاطرنشان کرد: ما باید به دنبال تاسیس یک صندوق اسلامی برای حمایت از ملت فلسطین باشیم که با توسعه طلبی رژیم صهیونیستی مقابل کنیم و در نهایت امیدوارم این اجلاس موفقیت آمیز باشد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 735476

وب گردی

وب گردی