رئیس جمهوری:  ایران و مالزی می‌توانند در زمینه مسایل منطقه‌ای همکاری‌های سازنده‌ای با یکدیگر، داشته باشند

رییس‌ جمهوری با اشاره به اهمیت تقویت روابط دو جانبه و منطقه‌ای تهران و کوآلالامپور، گفت: امیدواریم با فعال شدن همه ظرفیت‌های همکاری، شاهد تحولات جدید و شرایط بهتری در توسعه روابط دو کشور باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در حاشیه ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در دیدار باندیکار امین حاجی مولیا رییس مجلس مالزی با اشاره به اراده دو کشور برای تقویت هر چه بیشتر روابط و مناسبات تهران و کوآلالامپور، گفت: دو کشور در روابط پولی و بانکی که پایه اصلی تحکیم روابط اقتصادی است، می‌توانند همکاری‌های نزدیکی با هم داشته باشند.

رییس‌ جمهوری در ادامه با بیان اینکه مالزی همواره به عنوان کشوری حامی فلسطین مطرح بوده است، گفت: ایران و مالزی می‌بایست در زمینه مسایل جهان اسلام، رایزنی‌ها و همکاری‌های سازنده‌ای با یکدیگر داشته باشند و انتظار می‌رود که مالزی، حمایت و نقش‌آفرینی بیشتری در موضوع فلسطین داشته باشد.

باندیکار امین حاجی مولیا رییس مجلس مالزی نیز در این دیدار با تأکید بر حمایت مالزی از فلسطین، ابراز امیدواری کرد این کنفرانس بتواند در احقاق حقوق مردم فلسطین تأثیرگذار باشد.

رییس مجلس مالزی موضوع فلسطین را برای امت اسلامی حائز اهمیت فراوان دانست و بر همکاری هر چه بیشتر دو کشور در حل و فصل مسایل جهان اسلام، تأکید کرد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 735504

وب گردی

وب گردی