دومین کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز گشایش یافت

دومین کنگره بین المللی سلامت همراه با هدف ایجاد فضای تبادل ایده ها، مفاهیم، تکنیک ها، آزمایش ها و برنامه های کاربردی دستگاه های ارتباطی مانند تلفن های همراه و رایانه ها در زمینه استفاده از خدمات و اطلاعات بهداشت و سلامت صبح چهارشنبه در شیراز گشایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز، صاحبنظران از کشورهای انگلستان ، هلند ، استرالیا ، رومانی ، ترکیه ، مکزیک و یونان در این کنگره دو روزه حضور دارند .
دومین کنگره بین المللی سلامت همراه شیراز- 95 به عنوان زیر مجموعه ای از سلامت الکترونیک (eHealth) به طور عمده بر موضوعاتی از قبیل دریافت خدمات سلامت از طریق ارتباطات موبایل و فناوری های چند رسانه ای تمرکز دارد.
رئیس مرکز سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس این کنگره گفت: سلامت همراه اصطلاحی است که برای برنامه‌های کاربردی که در زمینه سلامت عمومی توسط دستگاه‌های تلفن همراه و فناوری ارتباطی پشتیبانی می‌شوند، کاربرد دارد.
دکتر کامران باقری لنکرانی ادامه داد: 80 میلیون سیم ‌کارت در کشور فعال است که بیش از 50 میلیون آن تلفن هوشمند است و به جز یک دهک شاید تمام دهک‌ها به این فناوری دسترسی دارند.
وی اضافه کرد:موضوع استفاده از فناوری ارتباطات در بیمارستان‌ها و برای تولید تصاویر الکترونیک رادیولوژی کاربرد دارد ، رادیولوژی الکترونیک اکنون همه‌گیر شده و دیگر کسی کلیشه و فیلم چاپ نمی‌کند .
وی بیان کرد: ما در بحث سلامت و پایش سلامت تلفن همراه نوپا هستیم و هنوز از این ظرفیت برای پایش بیماران و درمان آن‌ها از امکانات موجود در فضای تلفن همراه استفاده نمی‌کنیم به سبب این‌که کاری بین بخشی است و نیاز به دانش‌های متفاوت دارد.
دکتر جلیل معصومی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دبیر اجرایی کنگره در حاشیه این کنگره به خبرنگار ایرنا گفت : 400 مقاله به دبیر خانه این کنگره ارسال شده و 500 نفر از استادان دانشگاه و صاحبنظران داخلی و خارجی در آن حضور دارند .طی روزهای برگزاری کارگاههای تخصصی پیرامون سلامت همراه نیز برگزار می شود .
دکتر سید محمدجواد مرتضوی دبیر علمی کنگره نیز به خبرنگار ایرنا گفت : 18 مقاله برای سخنرانی و ارائه در این کنگره انتخاب شده و 230 مقاله هصورت پوستر انتخاب شده است .
وی افزود: از طیف گسترده‌ای از کشورها سخنران خارجی داریم و برخی سردبیر چند ژورنال شناخته‌شده هستند و خانم پروفسور بالاس از انگلیس و سخنرانانی از مکزیک، هلند، استرالیا و یونان در کنگره سخنرانی خود را ارائه می‌کنند.

خبرنگار: واحد فارس/ منتشرکننده: شاهین زینعلی

800

کد خبر: 735552

وب گردی

وب گردی