تحصیل رایگان اعضای تیم ملی کشتی آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی/تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی همه از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و مظهر غیرت و مردانگی ایرانیان هستند

مراسم تجلیل از اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران و قهرمان جام جهانی که همگی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر دادگان معاون ورزشی و اعضای هیات رئیسه این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که توسط دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان برای نخستین تجلیل کننده این قهرمانان کشوری برگزار شد، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جام جهانی را به اعضای این تیم که تمامی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستند، تبریک گفته و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

وی با گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ایشان در توسعه همه‌جانبه این کشور در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و سیاسی در طول بیش از 60 سال تاریخ معاصر کشور نقش بی‌بدیلی داشته است.

میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر 6 میلیون از 12 میلیون فارغ‌التحصیل کشور، متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است، تاکید کرد: همین موضوع نشان دهنده خدمت بزرگی است که آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاسیس این دانشگاه، به توسعه کشور کرد. اما افسوس که دست ما از دامان پرمهر ایشان کوتاه شد و ما امروز پدر معنوی خود را از دست داده ایم.

وی با اشاره به جلسه تقدیر از قهرمانان المپیک با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: ایشان همواره حامی ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی بودند و امیدوارم روح ایشان با اولیا و انبیای الهی محشور باشد.

دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به اهمیت بحث ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این دانشگاه برنامه مصوب راهبردی ده‌ساله برای حمایت از توسعه ورزش وجود دارد که در شورای راهبردی و هیات امنای مرکزی این دانشگاه به تصویب رسیده ست.

وی با بیان اینکه از زمانی که دکتر دادگان مسئولیت حوزه ورزش دانشگاه را عهده دار شده است، یک خیزش و نهضت در امر ورزش دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمده، تاکید کرد: برهمین اساس در حال حاضر بیش از 250هزار دانشجوی این دانشگاه در فعالیت های ورزشی مشارکت دارند و این امر بسیار بااهمیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حدود یک سال و نیم پیش با تصویب هیات امنای مرکزی دانشگاه، باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شد، گفت: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، شعبه های این باشگاه به تدریج در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده و جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه های کشور جذب این باشگاه خواهند شد.

توجه به ورزش، باعث سالم‌سازی جامعه خواهد شد

دکتر میرزاده با تاکید بر اینکه ورود به مقوله ورزش باعث سلامت اجتماعی و جامعه خواهد شد، گفت: توسعه امر ورزش به نوعی مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی است و یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود.

وی افزود: توجه بیشتر به امر ورزش، باعث کاهش ناهنجاری های اجتماعی، سالم سازی اجتماع و کاهش هزینه های ملی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در سال جاری 98 میلیارد تومان در حوزه ورزش دانشگاه هزینه شده است، گفت: این عدد جدا از هزینه های عمرانی است که در این حوزه صورت گرفته است به طوریکه در حال حاضر 750هزار مترمربع فضای ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشته و ساخت 60هزار مترمربع دیگر در دست احداث است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر دارای20 رشته ورزشی است، گفت: 10 رشته مربوط به آقایان و 10 رشته مربوط به بانوان است که خوشبختانه این تیم ها در سه سال گذشته توانسته اند به مقام های اول تا سوم لیگ کشور دست یابند.

دکتر میرزاده با بیان اینکه به عقیده بنده بهره هوش علمی و بهره هوش هیجانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از سایر دانشگاه ها بالاتر است، گفت: این امر باعث افتخار است و یکی از موضوعاتی که این امر را اثبات می کند، حضور موفق دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های ورزشی، پژوهشی و علمی است.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اقتصاد دانش بنیان نیز موفقیت های بزرگی به دست آورده اند، گفت: در حال حاضر 1106 شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت هستند و ایده های دانشجویان را به محصول تبدیل می کنند. این موضوع، عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه فعالیت های جدی داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه یکی دیگر از موفقیت های این دانشگاه، کسب رتبه اول در سه سال متوالی در چاپ مقالات علمی کشور است، اظهار داشت: این آمار تنها مربوط به 39 واحد دانشگاهی است که مجری توسعه تحصیلات تکمیلی هستند. این موفقیت ها نشان دهنده هوش هیجانی و علمی بالای دانشجویان این دانشگاه است.

میرزاده با بیان اینکه دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشور در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه را یک معجزه خواندند، گفت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن 11 میلیون مترمربع فضای آموزشی، 11هزار کارگاه و آزمایشگاه، 68هزار عضو هیات علمی تمام‌وقت، نیمه‌وقت و مدعو توانسته بار بزرگی از دوش دولت بردارد به طوری که امروز 37درصد از بار آموزش عالی و 53 درصد از بار تحصیلات تکمیلی برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: بنابراین باید به این موضوع که در دانشگاه آزاد اسلامی کار می کنیم یا استاد و دانشجوی این دانشگاه هستیم، افتخار کنیم.

دکتر میرزاده در ادامه با بیان اینکه شاخص های کیفی آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی رو به بهبود است، گفت: در سال 92 رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علمی در پایگاه ESI معادل 758 بود اما امروز این رتبه به 1588 رسیده است و این امر حاصل تلاش دانشجویان و اساتید این دانشگاه است.

قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد با حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اثبات کننده بالا بودن بهره هوشی علمی و هیجانی آنان است

وی در ادامه با تشکر از تیم ملی کشتی ایران گفت: از اینکه تمامی اعضای تیم ملی کشتی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند، احساس غرور می کنم. برنامه ریزی و حمایت این دانشگاه از ورزش در چارچوب سالم‌سازی اجتماعی با جدیت ادامه خواهد داشت. قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد با حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از دلایل اثبات بالا بودن بهره هوشی علمی و هیجانی دانشجویان این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به اعضای تیم ملی کشتی آزاد گفت: شما مظهر و تجسم غیرت و مردانگی ایرانیان هستید و کار بزرگی برای این کشور انجام داده اید و از اینکه به برند دانشگاه آزاد اسلامی اعتبار بخشیدید، از شما تشکر می کنم. امیدوارم خداوند به بازوان پرتوان شما قدرت بیشتری بدهد.

وی در پایان با ارائه آماری از موفقیت های تیم های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر کشور گفت: در لیگ برتر امسال 13 تیم دانشگاه مقام اول، 6 تیم مقام دوم و یک تیم به مقام سوم رسیده است. امیدوارم در سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر کشتی نیز دارای یک تیم باشد.

دکتر میرزاده گفت: به منظور ارج نهادن به موفقیت های اعضای تیم ملی کشتی آزاد، تحصیل آنها در مقطع کنونی تحصیلی آنها رایگان خواهد بود.

در ادامه این مراسم اعضای تیم ملی کشتی ضمن قدردانی از حمایت های دکتر میرزاده ، از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نخستین ارگان تقدیر کننده از این ورزشکاران تشکر کردند.

همچنین در پایان این مراسم، از اعضای تیم ملی کشتی آزاد با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر شد.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 735593

وب گردی

وب گردی