تلاش چین برای مصادره اعتراضات ضد دیکتاتوری تایوان به نفع خود

دولت چین در اقدامی عجیب اعتراضات گسترده مردم تایوان علیه نیروهای ناسیونالیست در سال 1947 را بخشی از "نبرد آزادی بخش چین" خواند که نیروهای استقلال‌طلب تایوانی تلاش کردند آن را به نام خود ثبت کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، این حادثه که در تایوان با نام "حوادث 228" شناخته می شود طی سال های اخیر به تاریخی برای تظاهرات حزب "دموکراتیک مترقی" تبدیل شده است؛ حزبی که استقلال رسمی را برای این جزیره خود مختار و دموکراتیک که چین ادعا می‌کند بخشی از خاک این کشور است، ترجیح می‌دهد.

در سال 1947 نیروهای ناسیونالیست کای‌شیک، شورشی را که در تایوان شروع شده بود سرکوب کردند. این مسئله به اعتراضات سراسری مردمی تایوان علیه ناسیونالیست ها منجر شد.

در این میان سخنگوی دفتر امور تایوان چین اعلام کرده است "حوادث 228" تنها اقدامی از سوی مردم تایوان علیه دیکتاتوری و مبارزه ای برای دستیابی به حقوق اولیه‌شان بوده است. این اعتراضات بخشی از نبرد آزادی خواه مردم چین بوده است اما برای مدت زیادی این حادثه از سوی نیروهای استقلال‌طلب تایوان مورد سو استفاده قرار گرفته است.

این سخنگو ادامه داد: آن‌ها حقایق تاریخی را تحریف کرده و تضادهایی در این منطقه ایجاد کرده‌اند که در نهایت به خواست امروزی جامعه تایوان منجر شده است.

28 فوریه در تایوان تعطیلی "ملی" محسوب می شود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 735604

وب گردی

وب گردی