با دستور رئیس‌جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی وارد عرصه مقابله با ریزگردها می شود/افتتاح بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در تهران تا پایان سال جاری

صد و نود و هشتمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور اعضا در سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به جلسه روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: در این جلسه، اختراع نانو کلی‌رس در واحد اصفهان با کارکرد جلوگیری از برخاستن ریزگردها و تثبیت خاک با یک‌سوم تا یک‌پنجم قیمت مالچ نفتی، مطرح و اعلام شد این دانشگاه آمادگی دارد 3هزار هکتار از نقاط کانون ریزگردها را با این نانوکلی‌رس تثبیت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: رئیس‌جمهوری از این پیشنهاد استقبال و حمایت کرده و در حاشیه نامه دانشگاه آزاد اسلامی، دستور مساعد در این زمینه را صادر کرد.

میرزاده با اشاره به قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی جهان گفت: اینکه کل اعضای تیم ملی کشتی آزاد از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی هستند، نشان می دهد دانشجویان این دانشگاه دارای هوش اجتماعی و هیجانی بالایی هستند.

او از معاونان ورزشی و دانشجویی خواست تا پژوهشی درباره علت موفقیت های ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در میادین مختلف ورزش از المپیک تا مسابقات جهانی به عمل آورند.

در ادامه این جلسه، پیشنهاد دکتر رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص اجلاس 71 شورای مرکزی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اجلاس هفتادویکم یک اجلاس کاری و تصمیم‌ساز باشد و تمامی معاونان و مدیران سازمان مرکزی با شرکت فعال در کمیسیون ها، باعث شوند خروجی این اجلاس، موجب هماهنگی سراسری در دانشگاه شود.

دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه از کمیسیون شماره یک هیات رئیسه؛ مقرر شد هزینه انصراف از تحصیل دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی بدون آزمون در رشته های غیرپزشکی در صورت قبولی و ثبت‌نام مجدد این دسته از متقاضیان در یک واحد یا مرکز آموزشی دیگر دانشگاه آزاد اسلامی، با هر سابقه تحصیلی و با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل بخشیده شود.

همچنین به جهت ارتقای سطح علمی فارغ التحصیلان و کمک به رشد علمی کشور و تشویق دانشجویان به تولید علمی مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، مقرر شد ارائه درجه «عالی» به پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی 95 به بعد منوط به ارائه پذیرش مقالات معتبر علمی در نشریات معتبر باشد و چنانچه دانشجویی گواهی ارائه مقاله به مجلات معتبر با تایید استاد راهنمای خود را ارائه کند، امکان ارائه درجه «خیلی خوب» برای وی فراهم شود. به عبارت دیگر دانشجویانی که از پایان‌نامه خود تولید علمی و مقاله نداشته باشند، حداکثر می توانند با درجه «خوب» از پایان نامه خود دفاع کنند.

در ادامه جلسه امروز هیات رئیسه، مقرر شد سیستم جامع و یکپارچه آموزشی دانشگاه با استفاده از امکانات داخلی دانشگاه و در قالب توسعه یکی از نرم‌افزارهای موجود، در اسرع وقت ایجاد و راه اندازی شود.

افتتاح بیمارستان فرهیختگان در تهران تا پایان سال

دکتر علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه از افتتاح بیمارستان فرهیختگان تا پیش از تعطیلات نوروزی، خبر داد.

دکتر احمد دانیالی مدیرکل انتصابات، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل گفت: در 3 سال اخیر 137 واحد و مرکز آموزشی متناسب با شرایط روز براساس مصوبه هیات امنای استانی و در مسیر آمایش سرزمینی، تغییر وضعیت یافته که یا منحل و یا ادغام شده اند.

براساس آمار اعلامی دکتر دانیالی، تعداد واحدها و مراکز و آموزشکده های دانشگاه آزاد اسلامی 335 واحد و مرکز است و 113 آموزشکده مهارت محور نیز به جمع مذکور اضافه می شود که متعلق به سازمان سما است.

دکتر دانیالی به پایش انتصابات در سراسر کشور به ویژه در سطح معاونت واحدها اشاره و اعلام کرد: در اکثریت قریب به اتفاق واحدها، تمامی انتصابات با رعایت قوانین و مقررات صورت گرفته و ثبت سوابق و بررسی و نظارت و پایش دائمی بر عملکرد آنها انجام می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه از زحمات دکتر دانیالی در راستای منظم کردن امور انتصابات در سه سال اخیر و اقدامات مناسب آماری، تحقیقاتی و نگهداری سوابق، تشکر و قدردانی کرده و با بیان اینکه در دوره جدید پایش عملکردها و مانیتورینگ روسا و معاونان واحدها به خوبی انجام می گیرد، از دکتر دانیالی و همکاران ایشان خواست در این امر همچنان ممارست داشته باشند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار دهنده: پارسا فرخوی

204/201

کد خبر: 735629

وب گردی

وب گردی