برگزاری همایش منطقه ای " زن، آموزش و توسعه اجتماعی" در دانشگاه آزاد واحد بجنورد

همایش منطقه ای " زن، آموزش و توسعه اجتماعی " یازدهم اسفند به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر علی فیروزنیا رئیس واحد بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در نشست خبری استان ضمن اشاره به برگزاری همایش منطقه ای " زن، آموزش و توسعه اجتماعی گفت: این همایش با همکاری استانداری، ادارات کل فرهنگ و ارشاد، تعاون و کار، بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه آزاد اسلامی و شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی پنجشنبه یازدهم اسفند در سالن فرهیختگان واحد بجنورد برگزار خواهد شد.

او افزود: در این همایش دکتر فروغ احراری عضو شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس کمیته تشکیلات و ارتباطات نیز حضور خواهند داشت.

فیروزنیا ضمن اشاره به آمار دانشجویان واحد بجنورد گفت: تعداد دانشجویان فعال این این دانشگاه پنج هزارو 465 دانشجو است که از این تعداد، دو هزار و 397 دانشجوی دختر یعنی معادل 44 درصد مشغول به تحصیل هستند.

رئیس واحد بجنورد افزود: از 136 عضو هیات علمی تمام وقت این واحد دانشگاهی نیز 37 نفر یعنی معادل 27 درصد کل استادان این واحد دانشگاهی را اساتید خانم تشکیل می دهند.

دکتر ملیحه صمدی کاظمی، رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در جهان امروز که کشورها با حداکثر توان خود برای رشد و توسعه به رقابت می پردازند، استفاده از همه ظرفیت‌های منابع انسانی اهمیت ویژه‌ای می‌یابد که در تقسیم طبیعی نیروی انسانی سازمانها، زنان آگاهانه یا ناآگاهانه به حاشیه رانده می‌شوند و رشد و ترقی آنها برای سایر افراد بی اهمیت تلقی و حتی دستیابی آنها به درجه‌های عالی، عجیب و غیرقابل تحمل انگاشته می‌شود.

صمدی کاظمی ضمن اشاه به اهداف برگزاری این همایش گفت: با گسترش و ارتقای شاخص‌های توسعه اجتماعی در جامعه، می‌توان نسبت به رسیدن به توسعه‌ای متوازن و برابر بین مناطق و افراد، در راستای رفاه و رضایت افراد از زندگی، حرکت کرد که زمینه این توسعه با آموزش زنان محقق می‌شود و برگزاری این گونه همایش ها قطعا می تواند در ارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکلات و معضلات بانوان موثر باشد.

رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته گفت: برگزاری این همایش ها در سطح استانی و کشوری، گامی در راستای رشد و ارتقا جایگاه زنان ایرانی و در سطح استان خراسان شمالی بعنوان یک استان در حال توسعه که دچار مسایل مختلف مربوط به خانواده و زن است، می‌تواند به عنوان رویدادی درراستای ایجاد اگاهی بیشتر در زمینه آموزش و توسعه زنان موثر واقع شود.

ملیحه یغمایی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: امید است با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های داخلی و توانمندی های بانوان استان بتوانیم در حل نیازمندی های جامعه بانوان گام های موثری برداریم

او با اشاره به محورهای همایش گفت: «حضور زنان در عرصه های آموزشی و پژوهشی»، «زنان و فرآیند رشد جمعیت و تأثیر آن بر توسعه اجتماعی»، «نقش زنان در سلامت محیط زیست و توسعه پایدار»، «زنان، اخلاق و حقوق شهروندی، «زنان و آسیب های اجتماعی» و «زن، خانواده و رفاه اجتماعی» محورهای اصلی این همایش هستند.

دکتر محبوبه سلیمان پور دبیر علمی همایش گفت: 120 مقاله از شهرستان های استان و نیز خارج استان به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد پس از داوری نهایی 40 تا 50 مقاله به صورت سخنرانی و پوستر ارائه خواهند شد.

او افزود: 20 درصد مقالات ارسالی به دبیرخانه از استان های مازندران، گلستان، خراسان رضوی و جنوبی است.

در این همایش بانوان فعال عرصه های مختلف و همچنین مسئولان استانی حضور خواهند داشت و از بانوان برتر و برگزیده استان در عرصه های مختلف قدردانی خواهد شد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار دهنده: پارسا فرخوی

204/201

کد خبر: 735656

وب گردی

وب گردی