حل مشکلات پذیرش دانشجوی زبان فارسی در دانشگاه‌های اکراین

وزیر علوم و آموزش عالی اکراین وعده داد مشکلات پیش آمده در پذیرش دانشجوی زبان فارسی در دانشگاه‌های اکراین برطرف شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در اکراین و به مناسبت سفر معاون بین المل بنیاد سعدی به این کشور جلسه‌ای به منظور بررسی پذیرش دانشجوی زبان فارسی در دانشگاه‌های اکراین در وزارت علوم و آموزش عالی این کشور برگزار شد.

در این جلسه که با حضور لیلیا گرینویچ، وزیر علوم و آموزش عالی اکراین، بهشتی منفرد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اکراین، اولگ شارف، رئیس دپارتمان آموزش عالی اکراین، سید محمدرضا دربندی، معاون بین‌الملل بنیاد سعدی و همچنین مسئولان دانشگاه ملی تاراس شفچنکو اکراین و دانشگاه ملی زبان‌شناسی کی یف، برگزار شد، وزیر علوم و آموزش عالی اکراین قول داد مشکلات پیش آمده در نظام جدید پذریش دانشجو حل شود و دانشگاه‌ها به روال گذشته در سال آینده، دانشجوی زبان فارسی داشته باشند.

همچنین بخش فرهنگی سفارت کشورمان در اکراین با تدریس سوسن جبری، استاد اعزامی وزارت علوم، کارگاه بازآموزی استادان و دانشجویان زبان فارسی دانشگاه‌های اکراین در دانشگاه شفچنکو را برگزار کرد.

در این کارگاه که با حضور مدرسان دانشگاه شفچنکو، دانشگاه ملی زبان‌شناسی کی‌یف، دانشگاه ایوان فرانکوا شهر لوف و دانشگاه تربیت معلم شهر خارکف برگزار شد، «علم بیان» با توجه به تقاضای استادان و مشکلاتی که در این موضوع وجود داشت، به عنوان موضوع درسی کارگاه، تدریس شد.

دربندی دراین کارگاه آموزشی ضمن معرفی بنیاد سعدی و فعالیت های آن، وعده داد که برگزاری دو دوره دانش افزایی کوتاه مدت برای استادان و دانشجویان کی اف در سه ماه اول سال 96 برگزار خواهد شد.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 735661

وب گردی

وب گردی