دادگاه کره جنوبی تاریخ جلسه نهایی رسیدگی به پرونده محاکمه رییس جمهور را اعلام کرد

دادگاه قانون اساسی کره جنوبی نشست نهایی خود برای تعیین سرنوشت پارک گئون های، رییس جمهور تعلیق شده را تا اواخر ماه جاری برگزار می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارک گئون های، رییس جمهور کره جنوبی، دسامبر گذشته به خاطر رسوایی فساد دوست صمیمی وی چویی سون سیل، از سوی پارلمان متهم شناخته شد و اختیارات ریاست جمهوری وی نیز تا زمان صدور حکم به حالت تعلیق درآمد.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، لی جونگ می ، قاضی ارشد دادگاه گفت : ما ابتدا تصمیم داشتیم که جلسه رسیدگی را طی روزهای آتی برگزار کنیم اما به خاطر تقاضای وقت بیشتر از سوی وکیل رییس جمهور برگزاری جلسه به 27 فوریه(9 اسفند) موکول شد. وی همچنین ادامه داد: صدور رای نهایی در بهترین حالت تا 13 مارس به طول می کشد.

چنانچه دادگاه اتهام وارده را تایید کند، پارک فوراً از سمت ریاست جمهوری برکنار شده و انتخابات ریاست جمهوری مجددا ظرف 60 روز برگزار می شود.

اصل اتهامات وارده بر روی چویی سون سیل متمرکز است. وی متهم است که از ارتباط نزدیک خود با پارک گئون های برای واداشتن موسسات محلی در اختصاص تقریباً 70 میلیون دلار به موسسات غیرانتفاعی به نفع خودش، سوء استفاده کرده است.

با انجام تحقیقات در این رابطه چندین تن از مقامات ارشد دولت دستگیر شده‌اند و تنی چند از تاجران بسیار قدرتمند کره جنوبی نیز مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. از جمله این افراد لی جایی یونگ، وارث قانونی سامسونگ است که هفته گذشته دستگیر شد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 735676

وب گردی

وب گردی