در نخستین مجمع جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی چه گذشت؟

 رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر نقش این جبهه برای وحدت میان نیروهای انقلاب گفت: این جبهه یک حلقه وصل، محل اتصال و پیوند بین همه نیروهای انقلاب است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان صبح روز پنج شنبه در نخستین مجمع جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در مجموعه شهر آفتاب برگزار شد، افزود: برگزاری اولین مجمع این جبهه در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و بزرگترین مجموعه شهدای جهان که 33 هزار شهید در بهشت زهرا مدفون هستند، امری مبارک است.
وی دلیل گردهمایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب را اشتیاق مردمی دانست و ادامه داد: دغدغه‌ها باعث شده تا در شرایط فعلی جبهه مردمی نیروهای انقلاب شکل گیرد.
رحیمیان تصریح کرد: نگرانی اول دلبستگی و امید به دشمن، نگرانی از عدم توجه به معیشت مردم، گرفتاری اقتصادی و اشتغال در جامعه است.
وی با تاکید براین که هدف و فلسفه وجودی نظام اسلامی خدمت به مردم و رفع کاستی‌ها است، افزود: دغدغه دوم برای شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب بر زمین ماندن مطالبات رهبری است.
رحیمیان با برشماری دلایل ادعای خود گفت که نمونه‌های کارهای بر زمین مانده شامل اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، مشکلات فضای مجازی و ده‌ها مطالبه دیگر رهبر معظم انقلاب است.
رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: نگرانی‌هایی از یکسو درباره جابجایی ارزش‌ها با ضدارزش‌ها و از سوی دیگر اعتقاد بر اینکه تنها راه درمان این دردها، مسئله وحدت و همدلی و همسویی مجموعه نیروهای انقلاب است، دلیل شکل‌گیری این جبهه بود.
وی خاطرنشان کرد: دردمندان و دغدغه‌مندان و همه مومنانی که نگران آینده کشور و انقلاب هستند به این نتیجه رسیدند که باید دورهم و گرد یک جبهه جمع شوند و متحد شوند و به حل و فصل مسائل بپردازند.
رحیمیان این جبهه را یک حزب جدید ندانست و گفت: این جبهه به این دلیل حزب جدید نیست که خدای نکرده مشکلات و انشقاقی بر انشقاق‌های دیگر نیفزاید، بلکه این جبهه یک حلقه وصل، محل اتصال و پیوند بین همه نیروهای انقلاب است.
رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه این جبهه نقش پدری ندارد، بلکه برادرانه به دنبال حل دغدغه‌های موجود است، گفت: این جبهه سعی دارد احزاب، جناح‌ها و اقوام را حول محور انقلاب، خط امام (ره)، پیروی از مقام ولایت و رهبری منسجم کند تا در راه رضای خدا و برای رفع مشکلات قدم برداشته شود.
وی با بیان اینکه تاسیس جبهه کار جدیدی است که تاکنون شکل نگرفته بود، ابراز امیدواری کرد که این راه برای همیشه در جامعه استمرار یابد.
رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 و انتخابات شهر و روستا، گفت: هر چند انتخابات پیش رو ایستگاه اول این جبهه است، اما اصل حرکت، انسجام نیروهای انقلاب زیر چتر مقام ولایت است.
وی با بیان اینکه برای عبور از مشکلات باید وحدت ایجاد شود، خاطرنشان کرد: آنچه در این ایستگاه باید مورد توجه قرار گیرد، رسیدن به بهترین گزینه اصلح از میان گزینه‌ها برای جایگاه مسئولیت اجرایی کشور است.
وی گفت: آنچه نتوانست ملت ایران را در برابر تحریم‌های فلج‌کننده از پای در بیاورد، خط و مشی و زندگی بنیانگذار انقلاب اسلامی بود؛ همان شخصی که در منزلی استیجاری، موکتی را پهن کرده بود و از میهمانان میزبانی می‌کرد.


**رضایی: برای من وحدت میان نیروهای انقلاب از کاندیداتوری مهمتر است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران گفت: مشکلات را با وحدت می‌توان حل کرد و امروز برای من وحدت نیروهای انقلاب اسلامی مهمتر از کاندیداتوری است.
محسن رضایی افزود: مشکلات را با وحدت می‌توان حل کرد و امروز برای من وحدت نیروهای انقلاب اسلامی مهمتر از کاندیداتوری است.
وی ادامه داد: از همه نیروهای انقلاب می‌خواهم که وحدت کنند و دست به دست هم دهند تا از مشکلات کشور عبور کنیم.

**حبیبی: از سازوکارهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب حمایت می کنیم
محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی نیز در جمع خبرنگاران درباره سازوکار جبهه مردمی، گفت: ما از قبل اعلام کرده بودیم که از انجام این حرکت استقبال می‌کنیم و معتقدیم اصل هدف که ائتلاف نیروهای معتقد به انقلاب است، خوب و مقدس است و از حرکت این جبهه و سازوکار آن حمایت می‌کنیم.

**موحدی کرمانی: آنچه در مجمع جبهه نیروهای انقلاب مصوب می شود، تصمیمی مردمی است
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نیز در جمع خبرنگاران درباره تفاوت کار این جبهه با فعالیت‌های گذشته، گفت: تفاوت این کار این است که حرکت از پایین به بالا و از مردم شروع شده و آنچه تصویب می‌شود، مصوبه مردمی است.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی در پاسخ به این سوال که مشکل اصلی مردم در کشور چیست؟ گفت: مشکلات مردم فراوان است، اعم از مشکلات بیکاری، رکود و عدم بهره‌گیری از امکانات کشور و باید خواسته‌های مقام معظم رهبری در کشور پیاده شود.
وی درباره حمایت جامعه روحانیت مبارز از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار داشت: ما این حرکت را کاملا تایید می‌کنیم. نظرات مشورتی خود را داده‌ایم و باز اگر نظری بخواهند خواهیم داد، حرکتی کاملا ارزنده است و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم و در نهایت آنچه این جبهه تصمیم بگیرد، تایید می‌کنیم.
موحدی کرمانی گفت: ما امیدواریم اگر هم گروهی تاکنون ملحق نشده، به این جبهه پیوند بخورد. این حرکت با اخلاص شروع شده و همه نیروهای انقلابی مخلص به این جبهه خواهند پیوست.
به گزارش ایرنا، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از تعدادی از احزاب و گروه های اصولگرا تشکیل شده است.

کد خبر: 735736

وب گردی

وب گردی