دانشگاه آزاد اسلامی سهم عمده ای در موفقیت علمی کشور دارد

مدیرکل پشتیبانی و مهندسی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رعایت موازین اخلاقی، وجدان بیدار، پایبندی به قوانین و آیین نامه ها، روحیه همکاری و کار جمعی در پیشبرد اهداف و نمود یک جامعه مهندسی ایده آل در خور توجه است.

دکتر وحید بوستان احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز ضمن تبریک روز مهندس گفت: جامعه مهندسی کشور نیازمند همگام سازی با علم روز است.

وی با بیان اینکه رشته شهرسازی محصولی از موفقیت های دانشگاه آزاد اسلامی در پرورش جامعه مهندسی است گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با افزایش سطح کیفی در خصوص تربیت مدرس باعث ارتقای سطح علمی دانش کشور شده است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: پژوهش و تحقیق یکی از حوزه های مهم در امر مهندسی است که دانشگاه آزاد اسلامی با بستر سازی مناسب در این حوزه تبدیل به یک قطب بزرگ در سراسر کشور شده است.

وی در خصوص اهمیت رشته های مهندسی با بیان اینکه کار مهندسی فراتر و مقدس تر از سایر مشاغل است گفت: با نگاهی تخصصی و کاربردی به رشته های مهندسی ظرفیت مناسبی برای شکوفایی در این زمینه به وجود می آید.

وی با بیان اینکه در رشته های مهندسی از سطح مطلوب کشور فاصله زیادی داریم گفت: همه رشته ها جایگاه خاص خود را دارند ولی جامعه مهندسی کشور نیاز به اصلاح وضعیت در شرایط کنونی دارد.

احمدی ادامه داد: متاسفانه اتحاد و انسجام لازم بین جامعه مهندسی به آن شکل که در دیگر زمینه ها دیده می شود وجود ندارد و این تناقض باعث ضعف در اجرای قوانین مربوط به نظام مهندسی می شود.

وی در خصوص مقایسه وضعیت مهندسی آذربایجان غربی با متوسط کشوری گفت: استان در حال حاضر در سطح متوسط قرار دارد که با برنامه ریزی های منظم، اصولی و فاصله گرفتن از فضای سیاسی بستر مناسبی جهت ارتقای سطح علمی مهندسی در سال های آتی به وجود می آید.

دکتر احمدی با تاکید بر اینکه عده ای به دنبال سیاسی کاری در زمینه مهندسی هستند گفت: پیگیری امور به شیوه علمی و تخصصی نیازمند اهتمام ویژه در زمینه مهندسی جهت برآوردن انتظارات است.

وی افزود: رعایت موازین اخلاقی، وجدان بیدار، پایبندی به قوانین و آیین نامه ها، روحیه همکاری و کار جمعی در پیشبرد اهداف و نمود یک جامعه مهندسی ایده آل در خور توجه است.

خبرنگار: علی گلابی رضایی/محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 735754

وب گردی

وب گردی