اولین همایش ملی پژوهش های کاربردی و فناوریهای نوین در مهندسی عمران، معماری و شهرسازی در واحد تفت

اولین همایش ملی پژوهش های کاربردی و فناوریهای نوین در مهندسی عمران، معماری و شهرسازی در واحد تفت و با همکاری حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی  با ارئه بیش از 300 مقاله علمی برگزار گردید.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت با اشاره به اینکه مجوز برگزاری این نمونه همایش ها بیشتر در سطح دانشگاههای با سابقه بالا و مراکز استان ها داده می شود، ولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت به جهت دارابودن سوابق علمی و امکانات بالا و دایر بودن گرایش های مختلف کارشناسی ارشد عمران ، معماری و شهرسازی در مقاطع و دکتری تخصصی در دو گرایش عمران و فعالیت ویژه اساتید و دانشجویان و همچنین فعالیت های بسیارخوب شرکت دانش بنیان تخصصی عمران این واحد، مجوز برگزاری این همایش برای اولین بار در سطح کشور اعطا گردید.

دکتر محمدرضا جواهری تفتی، با بیان اینکه موضوعات و محورهای همایش از جمله مواردی است که کمتر به آنها توجه شده است و این در حالی است که عموم پژوهش های کاربردی در این زمینه هاموجب تسریع در رشد و توسعه اقتصادی می گردد، گفت: مهمترین دستاوردهای این همایش تبدیل کارهای تحقیقاتی و بویژه پژوهش های کاربردی به تولید و سرمایه گذاری درکشور است. و از آنجا که مقالات این همایش بر پایه محورهای علمی دانشگاهی ونیازهای شرکت های دانش بنیان برای سرمایه گذاری بنا نهاده شده ، اعلام آمادگی واحد تفت را به جهت در اختیار نهادن مقالات این نوع همایش ها به محققان و سرمایه گذاران جهت رایزنی با پژوهشگران این مقالات برای تولید محصولات دانش محورکه نهایتا منجر به درآمدزایی و ایجاد فرصتهای شغلی می شود را بیان نمود.

جواهری با بیان اینکه در پژوهش های کاربردی هدف کشف علمی نیست بلکه آزمودن و بررسی امکان کاربرد دانش است، پژوهش های کاربردی را زمینه رشد و توسعه اقتصادی سریع برای جامعه دانست.

مهندس نائیج پور عضو شورای نظام مهندسی ساختمان کشور،ضمن ابراز خوشحالی به جهت حضور در استان یزد و بویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت گفت :

دکتر محمدرضا جواهری تفتی (رئیس واحد تفت )یکی از اعضای برجسته و شاخص شورای نظام مهندسی ساختمان کشور می باشند و من به دوستی با ایشان افتخار می کنم.

عضو شورای نظام مهندسی ساختمان کشور استان یزد را مرکز اصلی تحقیقات و تولیدات سازه های فوق سبک معروف به lsf دانست و شاهکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت و شرکت دانش بنیان وابسته به این واحد را در تولید دستگاههای lsf دانست.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت با ساخت رصدخانه کم نظیر خود به جاذبه های توریستی در این استان و کشور افزود و برگزاری چنین همایشی در این واحد دور از انتظار نیست.

نائیج پور ضمن تبریک روز مهندس به تمامی مهندسین شرکت کننده در این همایش یادآور گردید: تمدن ایران پر است از ستاره ها و و افتخاراتی که در عرصه مهندسی خدمت نموده اند.

نائیج پور با اشاره به محورهای همایش در واحد تفت بیان کرد: در تاریخ کشور ایران نوآوری های بسیاری از جمله بادگیرها، طاق ها و قنات ها وجود دارد که به کشور های اروپایی منقل گردیده است. ایشان صنف نظام مهندسی ساختمان را بزرگترین صنف نظام مهندسی در کشور دانست.

عضو شورای نظام مهندسی ساختمان کشور با ابراز خوشحالی از برگذاری چنین همایش های برپایه علم و دانش گفت که می توان با همدلی و تلاش بیشتر کشور ایران را آبادتر از قبل بسازیم.

دکتر نادر عبدلی ، دبیر علمی همایش سخنران دیگر این مراسم با بیان اینکه درصد بالایی از ثروت ملی هرکشور براساس ساختمانها و شهرهایی است که داریم و بدون آنها تمدن شکل نگرفته و تکنولوژی پیشرفت نمی کند افزود: باید قدمهای بلندی را در این عرصه برداریم تا تضمین کننده آینده کشور باشیم و اینگونه همایش ها نقشی اساسی را در این زمینه ایفا می کند .

عضو هیات علمی واحد تفت با اشاره به اینکه توجه به موضوعات بلایای طبیعی و خصوصا آتش سوزی از جمله مواردی است که باید به آن در ساختمان سازی توجه ویژه نمود، مسولیت مهندسان و محققان را به جهت حفظ جان انسان ها دراین امر سنگین دانست.

عبدلی تعداد مقالات ارائه شده در این همایش را حدود 300 مقاله ذکر نمود که در نهایت 40% مقاله ها توسط کمیته علمی همایش و بصورت سخنرانی ، پوستر و غیر حضوری مورد تایید قرار گرفت.

محمود زارع فرماندار شهرستان تفت در سخنان خود در این همایش گفت شهرستان تفت بر حسب منابع طبیعی و طبیعت زیبای خود به عنوان شهر گردشگری طبیعی و یک ستاره گردشگری مطرح در کشور می درخشد.

فرماندار تفت ضمن برشمردن مدلهای گردشگری موجود در تفت و بویژه مدل گردشگری علمی به جهت دارابودن 6 مرکز دانشگاهی در این شهرستان افزود: مفتخریم که بگوییم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت یکی از دانشگاههای مطرح و معتبر در کشور و استان یزد می باشد که در زمینه های علمی و از جمله حوزه علم نجوم با احداث مجموعه کم نظیر رصدخانه، کتابخانه تخصصی و موزه نجوم و هوافضا در حوزه دانشگاه آزاد کشور درخشیده و مایه افتخار استان است.

زارع با اشاره به گزارش ریاست دانشگاه آزاد اسلامی دکتر میرزاده در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی کشور درخصوص توفیقات و برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت و بویژه رصدخانه این واحد گفت: افتخار نمودم که دانشگاه آزاد تفت توانسته است در برنامه ها و اهداف عالی نظام و دولت تدبیرو امید سربلندشود.

دکترپیام شریعت یزدی رئیس دبیرخانه همایش ضمن تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان در همایش گزارش کاملی از مراحل ارئه مقالات را بیان نمود و تعداد کل مقالات را 268 مقاله ذکر نمود که از این تعداد 75 مقاله پذیرش و 50 مقاله بصورت سخنرانی و 25مقاله به صورت پوستر و غیرحضوری ارائه گردید و نهایتا به 4 مقاله ارائه شده تندیس مقاله برتر تقدیم شد.

لازم به ذکر است این همایش با همکاری حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر موسسات آموزش عالی، نهادهای عمومی و دولت، سازمانهای علمی و تخصصی و شرکت های فنی و عمرانی استان و کشور برگزار شد.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 735764

وب گردی

وب گردی