بناهایی نظیر خانه تاریخی صادقی اردبیل به جنگ زمان آمده اند

بناهایی تاریخی نظیر خانه قجری صادقی اردبیل با احیا و بهره برداری به جنگ زمان آمده اند تا نه تنها معماری و فرهنگ اصیل ایرانی را به نسل های آینده بلکه به دنیا نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آئین افتتاح هتل رستوران خانه تاریخی صادقی گفت: آثار تاریخی گذشتگانمان امتیازات و شایستگی های اجدادمان را حکایت می کنند و احیای این بناهای تاریخی نشان دهنده مدنیت ما است.

آیت الله سید حسن عاملی با اشاره به اینکه کشورهای مختلف از آثار تاریخی خود به شایستگی محافظت می کنند، افزود: بزرگترین نشانه اعتلای مدنیت، حفظ و احیای آثار تاریخی است.

وی با تاکید بر ضرورت بازسازی و مرمت آثار و بناهای فاخر تاریخی اردبیل و تقدیر و تشکر از خدمات گرانقدر و ارزشمند کریم حاجی زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این راستا، اظهار داشت: بهترین راه احیا و حفظ بناهای تاریخی استان کاهش تصدی گری دولت و ورود بخش خصوصی است و انتظار می رود همین روش توسط صندوق احیا برای سایر اماکن تاریخی استان نیز تداوم یابد.

این مقام مسئول تبدیل خانه تاریخی صادقی به هتل رستوران به منظور معرفی شایسته معماری و فرهنگ اصیل ایرانی به میهمانان و گردشگران را حرکتی ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد: بناهایی نظیر خانه تاریخی صادقی با احیا و بهره برداری به جنگ زمان آمده اند تا نه تنها معماری و فرهنگ اصیل ایرانی را به نسل های آینده بلکه به دنیا نشان دهند.

وی در پایان از وعده پربرکت مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن فرهنگی تاریخی مبنی بر تقبل تامین اعتبار مرمت و بازسازی تمامی بناهای تاریخی استان خبر داد و از اهالی اردبیل و دیگر هموطنان خواستار شد تا این مجموعه را به چشم یک رستوران نگاه نکنند و برنامه های فرهنگی خود را در این مکان اجرا کنند.

خبرنگار: علی انوار

منتشرکننده: امین محمودی نیا

کد: 801

کد خبر: 735809

وب گردی

وب گردی