حکیمی پور: برخی بدون تابلو سیاسی وارد عرصه انتخابات شده اند/ در سیاست مهم رفتار کنشی است نه واکنشی

دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت: به طور کل نقد من به برخی از کسانی که وارد عرصه انتخابات می شوند این است که بدون تابلو هستند، در عرصه سیاست حضور در انتخابات یک تابلو دستی و حقوقی می خواهد که بتوانند قانونی عمل کنند اما تابلو حقوقی و قانونی ندارند.

احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران در خصوص گمانه زنی های برخی از جناح رقیب اصلاح طلبان درخصوص دو فهرستی بودن اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: طبیعتا رقیب ما همیشه در بحث انتخابات از این کارها کرده و باز هم انجام خواهد داد.

در سیاست مهم رفتار کنشی است نه واکنشی

وی با بیان این که اصلاح طلبان حفظ وحدت و یکصدایی در انتخابات را یک امر مهم و استراتژیک می دانند، گفت: همه مجموعه هایی که در پی اصلاح طلبان تعریف می شوند این امر برایشان یک نکته حیاتی و راهبردی است و ما همواره می دانیم که بدنه جریان اصلاحات اختلافات و چند صدایی را هیچ وقت نمی‌تواند تحمل کند. من چنین راهبردی در جریان اصلاحات تکذیب می کنم. جریان اصلاحات به طور کل متحد و منسجم در انتخابات حاضر خواهد شد؛ حتی نیروهای اعتدالی هم با اصلاح طلبان ابراز تمایل برای همراهی و همکاری کرده اند.

حکیمی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که پپیشنهاد شما برای جلوگیری از این جوسازی ها چیست، گفت: ما اصلا نباید اسیر این موضوعات شویم و باید کار خودمان را انجام دهیم. در سیاست باید رفتار کنشی داشته باشیم نباید رفتار واکنشی داشته باشیم. مقابله کردن و واکنشی عملی کردن را قبول ندارم و باید راه خودمان را به سمت جلو برویم.

برخی بدون تابلو سیاسی وارد عرصه انتخابات شده اند

دبیرکل حزب ملت در پاسخ به سوال دیگری درخصوص کاندیدا شدن یکی از نزدیکان رئیس دولت هشتم و نهم، گفت: انتخاب شدن و انتخاب کردن حق همه شهروندان است و او هم می تواند کاندیدا شود. اگر شخصی از سوی رییس دولت دهم کاندیدا شود این موضوع را به نفع فضای سیاسی می دانم کما این که تایید می شود یا نمی شود و بالاخره کاندیدای مجموعه است.

وی ادامه داد: به طور کل نقد من به این مجموعه این است که اینها بدون تابلو هستند، در عرصه سیاست حضور در انتخابات یک تابلو دستی و حقوقی می خواهد که بتوانند قانونی عمل کنند اما تابلو حقوقی و قانونی ندارند.

حکیمی پور در پایان تصریح کرد: در سیاست باید به معنای واقعی مشخص باشد که اینها از کدام حزب، کدام تشکیلات و با کدام مجوز قانونی در حال فعالیت سیاسی هستند؟ نظام انتخابات بهتر است حزبی شود تا به صورت سیاسی قرار گیرد و این ضعف این جریان است که کماکان اینها شخصی عمل می کنند تا جمعی، باید شفاف و روشن عمل کنند.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 735816

وب گردی

وب گردی