لغو دستور اوباما برای محدودسازی استفاده از زندانهای خصوصی از سوی ترامپ

وزارت دادگستری آمریکا دستورالعمل دولت پیشین این کشور درباره استفاده از زندانهای خصوصی برای زندانیان فدرال را لغو کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دادگستری آمریکا دستورالعمل دولت پیشین این کشور به ریاست جمهوری باراک اوباما را که با هدف پایان دادن به استفاده از زندانهای خصوصی برای زندانیان فدرال صادر شده بود، لغو کرد.

بر این اساس، دونالد ترامپ با این کار به حرکت در مسیر لغو یا خنثی سازی تدابیر مهمی که دولت اوباما به اجرا گذاشته بود ، ادامه می دهد. ترامپ جمهوری خواه قول داده است تمام احکام، فرامین، یادداشتها و دستورالعمل هایی را که در حوزه های مختلف از جمله مهاجرت به امضای اوباما رسیده اما از نظر وی مغایر با قانون اساسی یا ناقض منافع آمریکا است ،لغو کند؛ اما باطل کردن برخی از تدابیر و دستورات دولت پیشین مستلزم تصویب قوانین جدید از سوی کنگره ای است که شاید از بخت بلند ترامپ اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان است.

دولت اوباما تصمیم گرفته بود به علت مشکلاتی که در نحوه اداره زندانهای خصوصی مشاهده شده است، استفاده از آنها را محدود کند اما ترامپ با این کار موافق نیست.

تصمیم دولت اوباما در این زمینه بر پایه گزارش رسمی بسیار انتقادآمیزی اتخاذ شد که در آن اعلام شده بود اداره زندانهای خصوصی با کاستی ها و نقایص امنیتی همراه است و در آنها موارد متعدد خشونت و شکنجه مشاهده شده است به همین علت زندانیانی که در آنها نگهداری می شوند پس از آزادی شرایط لازم را برای بازگشت موفقیت آمیز به جامعه و ادغام اجتماعی ندارند.

جف سشنز، وزیر دادگستری محافظه کار دولت ترامپ در نامه ای به ریاست اداره زندانهای آمریکا اعلام کرد بخشنامه ماه اوت سال 2016 را که دولت اوباما تحت عنوان " محدودسازی استفاده از زندانهای خصوصی" صادر کرده بود، لغو می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی انتشاردهنده:حسین نقاشی

کد خبر: 735827

وب گردی

وب گردی