تلاش برای اقتصادی کردن طرح های ریلی و بهبود خدمات

قائم مقام مدیرعامل شرکت راه آهن اعلام کرد: برای اقتصادی کردن طرح ها و اقدامات ریلی در بخش خدمات ایستگاهی، باید کاهش هزینه ها را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، احمد خدایی با بیان اینکه برای کاهش فاصله درآمد و هزینه در راه آهن باید فعالیت های خود را اقتصادی تر کنیم، اظهار داشت : برای دستیابی به توسعه پایدار در راه آهن، نیازمند رشد و گسترش فعالیت های اقتصادی هستیم که به کسب درآمد بیشتر منجر می شود.

وی افزود: در حال حاضر بخش های مهمی چون بازرگانی و سیر و حرکت نیازمند کسب درآمد بیشتر هستند؛ بنابراین ضمن کاهش هزینه ها باید برای اقتصادی کردن پروژه ها و اقدامات ریلی در بخش خدمات ایستگاهی گام های اساسی برداریم.

قائم مقام راه آهن در ادامه تصریح کرد: به منظور استفاده از ظرفیت های موجود راه آهن، طرح هایی چون توسعه خدمات در ایستگاه ها و اتصال راه آن به حمل و نقل درون شهری و مراکز مهم کلان شهری در راس برنامه های مدیران باشد.

خدایی خاطر نشان کرد: در حال تهیه نقشه راه توسعه مبتنی بر حمل‌ و نقل همگانی TOD برای کل کشور هستیم و امیدواریم این نقشه راه، توسعه حمل و نقل ریلی در کشور را سبب شود.

وی با اشاره به موضوع جذب سرمایه گذاری در راه آهن، گفت: ما باید در میان مدت و بلند مدت به دنبال جذب سرمایه گذاری های بیشتر در راه آهن باشیم تا به اهداف کمی و کیفی مورد نظر در این بخش برسیم.

قائم مقام راه آهن با بیان اینکه امروز موضوع برقی کردن خطوط و افزایش ظرفیت در راس امور راه آهن قرار دارد، اظهار داشت: امروز با ۲ قرارداد بزرگ برقی کردن محور تهران – مشهد و همچنین محور شمال مواجه هستیم که مسئولیت سنگینی را بر دوش ما گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران برای افزایش ظرفیت ریلی و کسب درآمدهای بیشتر، بیش از گذشته گام های قوی تری بردارند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:نقاشی

401

کد خبر: 735889

وب گردی

وب گردی