پانزدهمین نشست روسای پارک های علم و فناوری پایان یافت

پانزدهمین نشست مشترک روسای پارک های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد که با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به مدت دو روز در محل پارک زیست فناوری خلیج فارس درقشم با مشارکت پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد ، با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در این بیانیه روسای پارک های علم و فناوری و مراکز رشد بااشاره به نقش موثر این مراکز علمی به عنوان نهادهای توسعه مناطق مختلف کشور، برآمایش فن آوری و نوآوری جهت تسهیل در فرایندها و توسعه بسترهای لازم برای استقرار نظام ملی نوآوری و تقویت اقتصاد دانش بنیان در کشور تاکید کردند.

تاکید بر همکاری متقابل این مراکز با دانشگاه ها و سایر دستگاه های اجرایی در استان ها برای ایجاد مراکز رشد و نوآوری مشترک از دیگر موارد این بیانیه بود.

همچنین شرکت کنندگان در این نشست با اشاره به لزوم ساماندهی استارت آپ های دانشگاهی در قالب طرح شتاب و نحوه ایجاد مراکز نوآوری، بر لزوم استفاده از تجارب شرکت های موفق پارک ها و الگو سازی از این شرکت ها در جهت تشویق نوآوران و ارتقای فرهنگ نوآوری تاکید کردند.

لزوم توجه پارک های علم و فناوری به بازار سازی و بازاریابی جدید برای واحد های فناور از طریق شهرداری ها و سازمان های مشابه و همچنین تلاش در راستای تعیین شاخص های بودجه ریزی پارک ها و ضابطه مند کردن طرح های عمرانی پارک های علم و فناوری، از دیگر بندهای این بیانیه بود.

روسای پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در بخش دیگری از این بیانیه بر تغییر ضوابط مربوط به ایجاد صندوق های غیر دولتی پژوهش و فناوری در راستای بهره مندی همه استان ها از خدمات این صندوق ها تاکید کردند.

همچنین شرکت کنندگان در این نشست در این بیانیه بر لزوم همکاری متقابل پارک ها، بنیاد علوی، بنیاد برکت و معاونت توسعه روستایی و امور مناطق محروم ریاست جمهوری در جهت توسعه و ارتقای کسب و کارهای روستایی تاکید کردند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 735893

وب گردی

وب گردی