یارانه احزاب در بودجه سال ۹۶ دیده شده است/ همه احزاب یارانه نمی‌گیرند

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  دولت ها مختار به اختصاص یارانه به احزاب هستند، عنوان کرد: دولت یازدهم در بودجه سال ۹۶، برای احزاب یارانه پیش بینی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد کولیوند، در خصوص یارانه احزاب در برنامه ششم و بودجه سال 96 توضیح داد: معمولا دولت ها برای اینکه احزاب بخشی از نظام اجتماعی، فرهنگسازی و آموزش را به صورت متمرکز انجام دهند، کمک هایی در قابل پرداخت یارانه به آنها پیش بینی می کند البته این کمک در صورتی که درآمد دولت اجازه بدهد صورت می گیرد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یارانه احزاب به همه احزاب تعلق پیدا نمی کند، ادامه داد: احزابی دریافت یارانه شامل حالشان می شود که تنها روی کاغذ ثبت نشده باشند بلکه فعالیت ملی دارند و م یتواند در اقسا نقاط کشور فعال باشند و نسبت به رفع نقصان های اجتماعی گامی بردارند.

وی با بیان اینکه دولت ردیفی در بودجه برای یارانه احزاب در نظر گرفته است، گفت: در بودجه سال 96 یارانه احزاب با شرایط خاص پیش بینی شده است اما هنوز رقم آن قطعی نشده البته اگر نهایی شود باید آیین نامه ای در زمینه پرداخت آن تدوین شود.

این نماینده توضیح داد: کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور مسئول تعیین احزاب دریافت کننده یارانه هستند و از سوی دیگر آیین نامه نحوه پرداخت یارانه از سوی وزارت کشور تدوین و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

کولیوند در این باره که در برنامه ششم توسعه نحوه پرداخت یارانه به قانون احزاب ارجاع داده شده است،به خانه ملت گفت: در قانون برنامه ششم توسعه بعد از اصلاحاتی پرداخت یارانه به قانون احزاب مصوب مجلس ارجاع داده شد اما نکته این است که در این قانون، جایگزینی یارانه احزاب دیده شده است بنابراین دولت می تواند یارانه را به نحو توضیح داده شده پرداخت کند.

خبرنگار:علی درخشان/انتشار دهنده:حسین نقاشی

کد خبر: 735899

وب گردی

وب گردی