نیروهای عراقی اردوگاه الغزلانی در جنوب غربی موصل را از داعش پس گرفتند

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد نیروهای مبارزه با تروریسم صبح امروز جمعه اردوگاه الغزلانی در جنوب غربی موصل را به طور کامل از داعش پس گرفتند این در حالی است که داعش به گذرگاه های مرز عراق واردن حمله کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، نیروهای واکنش سریع وپلیس اتحادیه روز گذشته پس از درگیری شدید با تروریست های داعش موفق شدند کنترل فرودگاه موصل را به دست بگیرند.
این حمله در چارچوب عملیات یکشنبه گذشته نیروهای عراقی برای بازپس گیری کنترل سمت غربی شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق وبزرگترین پناهگاه تروریست های داعش در عراق انجام شد.
یک منبع امنیتی از کشته شدن 15 نیروی گارد مرزبانی عراق در حمله داعش به مقر گردان دوم گارد مرزی در طریبیل غرب الانبار خبر داد.
مرز طریبیل عراق واردن را به یکدیگر مرتبط می کند که از ابتدای سال 2015 تحت اشغال داعش قرار دارد.
از سوی دیگر نیروهای الحشد الشعبی ( بسیج مردمی) امروز جمعه از آزاد سازی تل الزلط در تلعفر در غرب موصل خبر دادند.
نیروهای الحشد الشعبی پس از آزاد سازی روستای الزلط در شرق تلعفر عملیات پاکسازی این شهر از لوث وجود تروریست های داعش را اعلام کردند.
در این عملیات دو تک تیرانداز داعشی در داخل روستا به هلاکت رسیده بقیه فرار کردند چندین مضع داعش در داخل روستا نیز منهدم شد.
شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال امروز جمعه پیشروی به سمت محله های سمت راست موصل را تایید کرد.
عراق از 19 خرداد ماه سال 933 تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروهک تروریستی داعش مواجه بوده است؛ در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده اند چند شهر این کشور از جمله الرمادی و تکریت را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی انتشاردهنده:نقاشی

کد خبر: 735928

وب گردی

وب گردی