تعداد تلفات نظامی ترکیه در شمال سوریه به 68 نفر رسید

ستاد کل ارتش ترکیه روز جمعه اعلام کرد: در جریان پاکسازی شهر الباب سوریه، در پی انفجار تله کار گذاشته شده توسط عناصر داعش در منطقه جنوبی شهر و در چهار راه تادف، 2 نظامی دیگر ترکیه کشته و سه نفر زخمی شدند.

به گزارش ایسکانیوز، به این ترتیب تعداد تلفات نظامی ترک در ادامه عملیات شش ماهه سپر فرات به 68 نفر رسید.
دیروز وزارت دفاع و ستاد کل ارتش ترکیه از تصرف کامل این شهر به دست ارتش ترکیه و نیروهای به اصطلاح ارتش آزاد سوریه خبر داده و اعلام کردند که شهر آزاد شده از دست داعش در حال پاکسازی است.
همچنین خبرگزاری آناتولی روز جمعه خبر داد که در حمله گروه تروریستی داعش با یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده به مقر نیروهای به اصطلاح ارتش آزاد سوریه در روستای سوسیان از توابع الباب واقع در شمال غربی استان حلب سوریه٬ 60 نفر از جمله نیروهای ارتش آزاد سوریه و غیرنظامیان جان خود را از دست دادند.
بنا به اعلام ستاد کل ارتش ترکیه، در عملیات سپر فرات تاکنون نزدیک دو هزار کیلومتر مربع از دست عناصر داعش آزاد شده و به کنترل نیروهای ارتش آزاد سوریه درآمده است.
ترکیه از سوم شهریور 95 (24 آگوست) گذشته عملیاتی را تحت عنوان سپر فرات در شمال سوریه شروع کرده و در نظر دارد تا منطقه ای امن به وسعت پنج هزار کیلومتر مربع در شمال سوریه به عرض نزدیک به 100 کیلومتر و عمق 50 کیلومتر ایجاد کند.
ترکیه حدود سه ماه الباب را در محاصره قرار داد تا کنترل این شهر را به دست آورده و به اصطلاح به عناصر ارتش آزاد سوریه واگذار کند.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 735943

وب گردی

وب گردی