نقش جاودان آیت الله هاشمی رفسنجانی در مساله فلسطین

آیت الله هاشمی رفسنجانی، مسأله فلسطین را آرمان مسلمانان می دانست و تفرقه ها و جنگ های داخلی این سالهای کشورهای اسلامی را به نفع اشغالگران قدس می دانست.

به گزارش ایسکانیوز روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی به مناسبت برگزاری کنفرانس انتفاضه در تهران به موضوع اهمیت مسأله فلسطین برای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و نگرانی های ایشان برای آوارگان فلسطینی پرداخته است.

متن این یادداشت در ادامه آورده می شود:

تاریخ معاصر اسلام و انقلاب اسلامی به خوبی به یاد دارد که آیت الله هاشمی رفسنجانی، با ترجمه کتاب «القضیه الفلسطینیه»،«سرگذشت فلسطین» را برای مسلمانان، ملتهای ستمدیده و جوامع بشری تشریح کرد و مطمئناً اگر بودند، از سخنرانان ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین بود که با شکوه تمام و سخنان مقام معظم رهبری در سالن اجلاس کنفرانس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد.

اما آثار ماندگار از سخنرانی های تاریخی در روزهای قدس و نقش جاودان آیت الله هاشمی رفسنجانی به گونه ای است که هر جا نام فلسطین مطرح شود، اذهان به یاد آن محقق، مترجم و مفسر می افتد.

امسال هم در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین اتفاقاتی افتاد که بیان آنها خالی از لطف و درس نیست:

1 ـ فایل تصویری یکی از سخنرانی های آیت الله هاشمی رفسنجانی درخصوص سرگذشت فلسطین درمراسم پخش شد و میهمانان داخلی و خارجی با گوش دل شنیدند که آیت الله، مسأله فلسطین را آرمان مسلمانان می دانست و تفرقه ها و جنگ های داخلی این سالهای کشورهای اسلامی را به نفع اشغالگران قدس می دانست.

2ـ مهندس محسن هاشمی، فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی که در این کنفرانس بین المللی حضور داشت، بر اهمیت مسأله فلسطین برای آیت الله هاشمی رفسنجانی و نگرانی های ایشان برای آوارگان فلسطینی تأکید کرد.

3ـ از طرف مسؤولین کنفرانس، از شش دهه فعالیت ها و تلاشهای آیت الله هاشمی رفسنجانی برای تبیین مسأله فلسطین تقدیر و تشکر شد و لوحی به پاس فرهنگ سازی این ابرمرد و نگارش تاریخ مظلومیت مردم سرزمین های اشغالی به فرزند ایشان، مهندس محسن هاشمی تقدیم شد.

4ـ دختر مرحوم اکرم زعیتر، نویسنده کتاب «القضیه الفلسطینیه» وقتی خبر ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مترجم کتاب پدر خویش را شنید، به تهران آمد و با حضور در منزل آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد و نام آن عزیز سفر کرده را گرامی داشت.

منتشر کننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 735946

وب گردی

وب گردی