علی جنتی: هنرهای تجسمی،تلویزیون و نشریات کاغذی؛ ۳حوزه پر درآمد اقتصاد فرهنگی

اختتامیه اولین رویداد ایده تا عمل توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با حضور دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات، دکتر علی جنتی وزیر سابف فرهنگ و ارشاد، دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر احمد شمس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و دکتر پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب عصر امروز برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد سابق در این مراسم ضمن قدر دانی از رئیس واحد تهران غرب اقتصاد فرهنگ و هنر را یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در تولید ناخالص ملی دانست.
او سه حوزه هنرهای تجسمی، تلویزیون و نشریات کاغذی را حوزه های پر درآمد اقتصاد فرهنگی خواند و ظرفیت های درآمدزایی از فرهنگ و هنر را در ایران بی شمار دانست.

جنتی ادامه داد: استارت آپ به معنای فرآیند تبدیل ایده به محصول است. برای اولین بار اقتصاد خلاق توسط جان هانکینز مطرح شد و به تدریج این موضوع مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفت. با مورد توجه قرار گرفتن اقتصاد خلاق، این حوزه سهم مهمی از تولید ناخالص کشور ها را برعهده گرفت.

او در ادامه با بیان اینکه حدود 30 میلیون نفر در حوزه صنایع خلاق فعالیت می‌کنند افزود: آسیا یک سوم درآمد جهان را از آن خود کرده است و اروپا و آمریکای شمالی در اقتصاد و صنایع خلاق به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

او ادامه داد: زمانی که در وزارت فرهنگ حضور داشتم دولت تدبیر و امید طرح اقتصاد فرهنگ را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد، تلاش هایی زیادی هم در این باره انجام شد تا فعالیت و حرکت هایی در این موارد صورت گیرد.

جنتی به قدمت تاریخ فرهنگی کشورمان در دنیا اشاره کرد و افزود: دوست و دشمنان ایران در جهان به سبقه طولانی و غنی ایران اعتراف می‌کنند اما متاسفانه و در عین حال در حوزه فرهنگ فعالان فرهنگی- هنری در تامین معیشتشان دچار مشکلات فراوانی هستند. بنابراین ما باید به دنبال افکار اقتصادی در فرهنگ باشیم تا دیگر شاهد مشکلات صاحبان هنر نباشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد سابق در ادامه به تلاش های دولت تدبیر و امید برای پیشبرد اهداف اقتصاد خلاق اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید بانک ها سرمایه گذاری های زیادی در زمینه اقتصاد و صنایع خلاق انجام داده اند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به نرم افزار اسنپ اشاره کرد و گفت: اسنپ یکی از موارد موفق در صنایع و اقتصاد خلاق به حساب می آید. این نرم افزار باعث اعتراض و بلند شدن سروصدای رانندگان تاکسیرانی و آژانس شده است. در حالیکه این نرم افزار سرمایه زیادی نداشت اما با رانندگانی که دچار مشکلات اقتصادی بودند این نرم افزار موفق شده است.

جنتی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید به توسعه و فرهنگ کشور توجه دارد و اقدامات بسیاری را در این باره انجام داده است.

خبرنگار: مهرنوش زارعی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200/204

کد خبر: 735954

وب گردی

وب گردی