سردبیر نشریه وترنز تودی با اشاره به پایبند بودن ایران به برجام و تداوم تهدیدات آمریکا، گفت تهران باید رویکردی متفاوت را در این زمینه در پیش بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، روزنامه‌نگار آمریکایی از موضع دوگانه و تزویرآمیز غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

«جیمز دابلیو» دین سردبیر نشریه «وترنز تودی» در گفتگو با این شبکه از شهر آتلانتا در ایالت جورجیای آمریکا گفت: «مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش جدیدی منتشر کرده است که نشان می‌دهد ایران کاملا به تعهداتش در قبال توافق هسته‌ای پایبند بوده است. این در حالی است که آمریکا به تعهداشت در این زمینه به هیچ وجه پایبند نیست. با این اوصاف، شاید زمان آن فرا رسیده باشد که ایران نیز رویکردی متفاوت را در این زمینه در پیش بگیرد.»

وی افزود: «کاری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، انجام می‌دهد این است که قواعد بازی را به هم بزند. او نمی‌گوید که ایران توافق هسته‌ای را نقض کرده است. ترامپ از این سخن می گوید که باید درباره مفاد توافق هسته‌ای بار دیگر مذاکره کرد. او مدعی است ایران به تعهداتش عمل نکرده است و درنتیجه او، حق دارد کارهایی را انجام بدهد که مدنظر دارد. این وضع سبب شده است ایران در موضع تدافعی قرار بگیرد. به نظر من، ایران باید در موقعیت تهاجمی قرار بگیرد و به صراحت اعلام کند که به توافق‌نامه‌های بین المللی پایبند است.»

سردبیر نشریه «وترنز تودی» در ادامه افزود: «ایران در حالی به توافق هسته‌ای پایبند است که می‌بینیم اسرائیل به توافق‌نامه‌های بین المللی در این زمینه پایبند نیست. کشورهای حاضر در گروه 1+5 از قبیل فرانسه به اسرائیل کمک کرده‌اند تا تسلیحات هسته‌ای بسازد. آمریکا اساسا منابع مالی لازم برای اجرای این برنامه اسرائیل را تامین کرده است. آمریکا میلیاردها دلار به اسرائیل کمک مالی اعطا کرده و اسرائیل با همین منابع مالی به اجرای برنامه هسته‌ای مبادرت کرده است. اگر ایران را تهدید تلقی می کنند، چرا به اسرائیل به چشم تهدید نگریسته نمی‌شود؟ هرگز درباره برنامه تسلیحات هسته‌ای بازرسی نمی شود. اسرائیل نشان می‌دهد که به هیچ وجه اجازه نخواهد داد از تسلیحات هسته‌ای‌اش بازرسی شود.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 735968

وب گردی

وب گردی