واحد علوم و تحقیقات با عطر و بوی شهدا معطر شده است

رئیس واحد علوم و تحقیقات در سومین کنگره الگوهای جاودانه و اسوه های صبر که با حضور جانبازان و ایثارگران و خانواده های معزز شهدا در این واحد برگزار شد گفت : واحد علوم و تحقیقات با عطر و بوی شهدا معطر شده است و وظیفه همه دانشگاهیان، آشناسازی نسل جوان با جلوه های ایثار و شهادت است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی عباسپور رئیس این واحد ضمن خیر مقدم به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، مسئولان لشکری و کشوری واحد علوم و تحقیقات گفت: یکی از برنامه های مهم در واحد علوم و تحقیقات که همواره بر آن تأکید می شود، علاوه بر جاری نگاه داشتن عطر و بوی اسلام وانقلاب اسلامی، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر این مرز بوم بوده و هست. در این راستا بر برگزاری مناسب های مختلف در طول سال که کنگره الگوهای جاودانه و اسوه های صبر، بارزترین آنهاست، تلاشی است برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای از جان گذشته ایران اسلامی.

وی بیان اینکه چه مقام و جایگاهی والاتر از اینکه شهدا روزی خود را از پروردگار یکتا دریافت می کنند، افزود: این عزیزان نه تنها اسلام را زنده نگاه داشته اند، بلکه با خنثی کردن توطئه دشمنان اسلام و این مرز و بوم امنیت امروز ایران اسلامی را رقم زده اند تا به فضل الهی شرایط لازم برای رشد فکری جوانان و جامعه دانشگاهی برای تحقیق و پژوهش فراهم شود.

دکتر عباسپور ادامه داد: امروز با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری ، رشادت ها و دلاوری های شهدا، جانبازان و ایثارگران، شرایط لازم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و حضور هرچه بیشتر در عرصه های مختلف علمی در سطح بین المللی بیش از پیش مهیا شده است.

وی با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات با عطر و بوی شهدا معطر شده است، تصریح کرد: وظیفه همه دانشگاهیان، آشناسازی نسل جوان با جلوه های ایثار و شهادت است. آنها باید هرچه بیشتر از گذشته با اهداف شهداء، ایثارگران و جانبازان آشنا شده و دلیل ایثارگری و از جان گذشتگی آن بزرگواران را درک کرده و ادامه دهنده راه آن گرانمایه ها باشند.

رئیس واحد علوم و تحقیقات در این کنگره از شهدای مدافع حرم یاد کرد و ادامه داد: شهدای مدافع حرم، با نثار جان خود نشان دادند که همچنان در باغ شهادت باز است و نسل جوان کشور همواره آمادگی نثار جان خود و ایثارگری در راه آرمانهای انقلاب و اسلام دارند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر سه عنصر فرهنگ، اقتصاد و دانش برای پیشرفت کشور افزود: در دنیای کنونی علم و پیشرفت علمی است که در کنار اقتصاد و فرهنگ موجبات اقتدار یک کشور را فراهم می آورد. وظیفه دانشگاهیان است تا شرایط لازم برای پیشرفت علمی کشور را بیش از پیش مهیا کرده و با تربیت متخصصان انقلابی بر اقتدار هرچه بیشتر ایران اسلامی بیافزایم.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 735972

وب گردی

وب گردی