در حوزه‌های فرهنگی الگویی برای دانشگاه‌های دیگر خواهیم بود

رویداد ایده تا عمل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات، علی جنتی وزیر پیشین ارشاد، سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، احمد شمس رئیس واحد تهران مرکزی و پروین داداندیش رئیس واحد تهران غرب برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در اختتامیه این همایش، سیدطه هاشمی با اشاره به این مسئله که یکی از بزرگ‌ترین خدمات آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: این دانشگاه با حمایت و کمک یک‌میلیونی امام(ره) آغاز به کار کرد که به شجره‌ای طبیه تبدیل شد.

هاشمی در ادامه سخنرانی خود افزود: تکیه این همایش بر مباحث اقتصاد فرهنگی است که درواقع رسالت اصلی دانشگاه‌ها و تاثیرگذاری آن در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... است و بستری برای رسیدن به دانشگاه‌های نسل چهارم. خوشبختانه در حال حاضر با بحث آمایش و اقدامات خوبی که درخصوص حمایت از ایده‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته، عملا به این سمت حرکت می‌کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: شرط اصلی دانشگاه در رسیدن به این مقصد، دانشجویان هستند؛ البته هیات‌علمی کارآمد نیز می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد. دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به‌ شناسایی و پرورش ایده‌های خلاق دانشجویان اهتمام ویژه‌ای دارد و البته این حمایت‌ها فقط به‌منظور تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی نیست و اگر این فعالیت‌ها به مرحله تجاری‌شدن نرسد نیز ما موظف به حمایت از آنها هستیم. امروز این مسیر در مقابل دانشجویان ما باز شده و با تلاش مسئولان مربوطه ان‌شاءالله با قدرت ادامه پیدا می‌کند.

هاشمی با اشاره به منویات مقام‌ معظم رهبری و همچنین برنامه‌های حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر توجه جدی به مباحث و فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: همزمان با آغاز مدیریت حمید میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی بحث تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفت و همان موقع آیت‌الله هاشمی نیز بر این موضوع تاکید داشت و به این ترتیب بحث ایده تا عمل و تجاری‌سازی در مراکز رشد شکل گرفت. اگرچه ابتدا اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه علوم انسانی خیلی جدی نبود اما معاونت دانشجویی و فرهنگی وارد عمل شد و با توجه به مذاکرات با معاونت پژوهشی و برنامه‌ریزی، بخشنامه‌های مربوطه صادر شد.

سیدطه هاشمی در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزشی و راهبردی گفت: تاثیرگذاری دانشگاه آزاد اسلامی در تمام حوزه‌ها به‌نحوی است که ان‌شاءالله به‌زودی اولویت اصلی انتخاب داوطلبان تحصیلات تکمیلی خواهد بود. معاونت دانشجویی و فرهنگی طرح بزرگی را در دستور کار قرار داده که برمبنای آن استعدادیابی دانشجویان در حوزه فرهنگ صورت می‌گیرد و می‌تواند به‌عنوان الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 736047

وب گردی

وب گردی